شهرستان استراتژیک پارسیان استعداد عالی برای توسعه و پیشرفت سریع دارد
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 20، 1401 - 10:18


فرماندار پارسیان:
 شهرستان استراتژیک پارسیان استعداد عالی برای توسعه و پیشرفت سریع دارد
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از بندرلنگه ؛ نشست خبری فرماندار شهرستان پارسیان با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل فرمانداری برگزار شد.
عبدالرضا شیبانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان در این مراسم با بیان اینکه همه سعی و تلاش خود را داریم تا بتوانیم با کمک فرماندار و مسئولین شهرستانی نشستهای خبری را به صورت مستمر برگزار نماییم و خبرنگاران نیز به عنوان نمایندگان مردم مطالبات آنها را پیگیری نمایند.
فرهنگ سالمی، فرماندار شهرستان پارسیان در این نشست با تبریک فرارسیدن دهه امامت و ولایت گفت: اگر در آیات قرآن کریم تدبر نماییم، صداقت در بیان و صداقت در گفتار از تاکیدات قرآن کریم است و همچنین در احادیث و روایات و فرمایشات بزرگان دین در مقوله خبر و خبرنگاری و نشر مطالب، حق و حق گرایی وجود دارد و تاکید بر صداقت و راستگویی و دوری از دروغگویی و تهمت است.
فرماندار پارسیان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي) در حوزه فضای مجازی، که فرمودند: "کسانی هستند که سعی میکنند امید را در جامعه کم کنند و جوانان را نسبت به آینده ناامید کنند اما نباید اجازه دهید برخی با وسوسه های خود در فضای مجازی روح ناامیدی را غالب کنند"، گفت: اینکه عده ای از فضای مجازی سوء استفاده میکنند نشان از قوی بودن آنها نیست بلکه نشان از ضعف ما در این حوزه است که متاسفانه توجه اندکی به آن شده است.
فرهنگ سالمی، خطاب به رئیس اداره ارشاد شهرستان، تاکید کرد: تلاش شود به یاری خدا نشستهای خبری‌ به صورت مستمر برگزار و نشست شورای خبر و رسانه نیز فعال شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان پارسیان، خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه، تصریح کرد: خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند که امورات را رصد میکنند و فقط به یک موضوع خاص نمی پردازند، همچنین خبرنگاران باید مراقب باشند و مطالب خود را با مستند بیان کنند و از شایعه ها چشم پوشی‌ نمایند و ما نیز از خبرنگارانی که نقد سازنده داشته باشند با جدیت حمایت می نماییم.
وی به برنامه های خود در مدت تصدی مسئولیت فرمانداری شهرستان اشاره و عنوان کرد: از ابتدای ورود به شهرستان برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برنامه ریزی نموده ایم که در حوزه برنامه های کوتاه مدت، با شناخت وضع موجود و داشته هایمان و بررسی عملکرد گذشته به آنها توجه است.
فرماندار پارسیان ادامه داد: برنامه های عمرانی مغفول مانده از گذشته که نیازی به پول و اعتبار نداشتند آغاز شد که یا پایان یافتند و یا مراحل پایانی آن در پیش است، برای مثال چندین سال  از توقف عملیات ساخت مدرسه فنی حرفه ای در روستای فومستان می گذرد اما هیچ اقدامی در جهت تکمیل آن صورت نگرفته است ولی به لطف خدا و با پیگیری مدیران عزیز آموزش و پرورش امروز این پروژه از رکود خارج شده و بزودی به مدار بهره برداری میرسد. از این قبیل کارها زیاد است به نحوی که انشاالله حدودا از ابتدای مهرماه بیش از ۳۵ کلاس درس به جمع کلاسهای مدارس شهرستان اضافه می شود.
فرهنگ سالمی به برنامه های میان مدت نیز اشاره کرد و گفت: برنامه های میان مدت هم اکنون در حال پیگیری ‌است و بعضا بزودی شاهد اتمام آن هستیم مثل  اقداماتی که در حوزه آب و برق در حال انجام است.
سالمی افزود: با توجه به شاخصهای استانداری، عملکرد شهرستان خوب است که به همت همه دستگاهای اجرایی به این عملکرد رسیده ایم ولی میبایست تلاش مضاعف کنیم تا به نتیجه عالی برسیم زیرا هنوز مواردی همچون: نبود متولی برای بعضی ادارات، بازارچه ملوانی، تعزیرات، اوقاف، گردشگری، اقتصاد دریا محور و غیره مشکلاتی را ایجاد کردند که ساماندهی و رفع نشده اند.
فرماندار پارسیان به مشکلات پیش روی خود و شهرستان اشاره و اظهار‌کرد: یکی از مشکلات اساسی شهر، عدم وجود روحیه پیگیری تا حصول نتیجه در بعضی مدیران و کارکنان ادارات است، همچنین برخی ادارات در سطح شهرستان متولی ندارند و بعضا به صورت نمایندگی اداره می شوند.
وی به دومین مشکل شهر اشاره کرد و افزود:  بعضیها فقط  میخواهند مورد تقدیر و تعریف و تمجید قرار بگیرند به همین خاطر برخی کارها که در حوزه وظایفشان هست و نیاز به جسارت و پیگیری دارد که گاها برخی را ناراحت میکن انجام نمیدهند و کوتاهی میکنند و  برخی دیگر فکر میکنند با هر کاری که در حال شروع شدن است باید مخالفت کنند تا مورد توجه سایرین قرار بگیرند که این بسیار ضعف مدیریتی بررگی است.
نماینده عالی دولت در پارسیان به برخی اقدامات و برنامه های مهم در حوزه شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقاء گمرک شیوء و تبن، ارتقاء دادگستری شهرستان، دریافت حق آلایندگی ها، رسیدگی به زیرساختهای روستایی، اتصال برق سرکوه چاه شنبه، سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی برای سواحل تبن و دستیر از جمله اقداماتی است که داریم تلاش میکنیم به آنها دست یابیم که با همت و هم افزایی جمعی رسیدن به آنها دور از ذهن نیست.