شوتی‌ها در قشم جان می‌گیرند/خیران دیروز قربانیان امروز شوتی‌ها
  • اجتماعی

  • خرداد 02، 1401 - 06:25


خودروهای شوتی این روزها بلای جان مردم در جاده‌های جزیره شده‌اند. خودروهای تویوتای تک کابین با پلاک‌های مخدوش و سرعت سرسام‌آور که اگر به هر جنبده‌ای برخورد کنند، آن جنبده جان سالم به در نخواهد برد.

 

به گزارش دریای اندیشه، آخرین حادثه‌ جاده ای که بین یک دستگاه خودروی تویوتای تک کابین شوتی با یک دستگاه پژو ۴۰۵ رخ داده است ۳ تن کشته و ۲ تن مجروح شدند و متاسفانه دو دختر ۵ و ۱۱ ساله نیز در میان کشته شدگان این تصادف قرار دارند.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان قشم در تشریح جزییات این حادثه به ایسنا، گفت: پس از وقوع حادثه یک تن درجا در محل تصادف جان باخت و دو دختر ۵ و ۱۱ ساله نیز با وضعیت وخیم به بیمارستان قشم منتقل شدند.

 

یاسر مرادی ادامه داد: با وجود اینکه این دو دختر بلافاصله وارد اتاق عمل شدند به دلیل شدت جراحات وارده جان باختند.

 

وی خاطرنشان کرد: دو مجروح برجای مانده از حادثه نیز با تقاضای بستگان برای ادامه مداوا به استان فارس منتقل شدند.

 

فرمانده انتظامی قشم در مورد این حادثه اظهار کرد: تصادف به دلیل تخلف خودروی شوتی در محور قشم به درگهان به وقوع پیوسته است.

 

سرهنگ مجتبی راست خدیو ادامه داد: عدم توجه رانندگان خودروهای شوتی تک کابین به مقررات، امنیت جانی و مالی مردم و مسافران را به خطر انداخته است.

 

وی افزود: تعویض پلاک‌های مخدوش و قدیمی یکی از راهکارهایی است که با ضرب الاجل تعیین شده از سوی دستگاه قضایی، توسط پلیس و همکاران سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است و امیدواریم هر چه سریعتر پلاک تمامی خودروها، تعویض شود تا نظارت بیشتر و بهتری در این باره صورت گیرد.

 

فرمانده انتظامی قشم اظهار کرد: خودروهای پلاک مخدوش زیادی در جزیره وجود دارد که با اجرای طرح‌های متنوع و متعدد امنیت محور، چه از حیث مبارزه با قاچاق کالا و چه از حیث مقابله با حرکات خطرساز رانندگان، با هماهنگی دادستان اقدمات بسیار خوبی در برخورد با متخلفین انجام شده است، به طوری که در این خصوص از ابتدای سال تاکنون ۶۸ خودرو دارای تخلف که بخش زیادی از آن خودروهای شوتی بوده اند، توقیف و به پارکینگ روانه شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، خانواده ای که در این تصادف داغدار شدند یکی از خیران نیکوکار بودند که در حوزه درمانی جزیره کمک فراوانی داشته اند و یک دستگاه ماموگرافی نیز در سال های گذشته به بیمارستان قشم اهدا کرده بودند، اما متاسفانه دو دختر خود در همین بیمارستان از دست دادند. از این روی مردم جزیره انتظار دارند مسئولان برای مبارزه با خودروهای شوتی اقدامات جدی تری انجام دهند تا امنیت جانی و روانی به شهروندان بازگردد.