سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: 2هزارکلاس غیر استاندارد در هرمزگان
  • گزارش و مصاحبه

  • اردیبهشت 20، 1402 - 05:08


 آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان با حضور صالحانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور ، زارعی مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان ، عزیزی نایب رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان، قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان و جمع کثیری از مسوولین ، خیرین و فرهنگیان برگزار شد .
 به گزارش دریای اندیشه ، صالحانی در این آیین اظهار کرد: مقام‌ معظم ‌رهبری معلمان را افسران سپاه پیشرفت و توسعه کشور ، سربازان گمنام نظام اسلامی، پرورش دهندگان ‌و معماران آینده کشور معرفی کردند .مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه مدرسه سازی بدون شک ماندگارترین و زیباترین جلوه احسان می باشد.در ادامه ابراز داشت: در سند تحول بنیادین ، مدرسه کانون تربیت محله می باشد و نقطه اتکا دولت و ملت است.
صالحانی با تاکید بر اینکه توسعه مدرسه سازی زمینه ساز توسعه کشور است ، خاطرنشان ساخت: مدرسازان معماران پایگاه علم وادب هستند و زحماتی که ‌در حوزه مدرسه سازی متقبل می شود سهم بسزایی در توسعه تعلیم وتربیت کشور دارند و بایستی بیشتر به آن توجه گردد.
وی ادامه داد: دو راهبرد برای موضوع مدرسه سازی در پیش گرفتیم که اولین آن انضباط در ساخت و ساز و ساماندهی فضا می باشد.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: در سند تحول بنیادین در زیرنظام فضا سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز 8/3 مترمربع تعریف شده است که امروز میانگین کشور ۵/۵ مترمربع می باشد و در استانها بسیار متفات می باشد.
صالحانی با اشاره به اینکه استان هرمزگان همواره در توسعه فضای آموزشی پیشتاز بوده است، تصریح کرد: مردمان دلسوز و‌پیگیر با پشتوانه وصنایع بزرگ ازظرفیت های بسیارخوب استان هرمزگان می باشد که بایستی بیشتر از ظرفیت مسوولیتهای اجتماعی صنایع استفاده کرد.
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان نیز  در این مراسم گفت: خدارا شاکرم‌ که فرصت خدمت جدیدی برایم فراهم آورد که زمینه ای نوین برای خدمت و شکرگزاری باشد و آن را جزء نعمتهای الهی می دانم.
باوقاردر ادامه تعداد مدارس غیر استاندارد در استان رادر حدود ۳۰۰ مدرسه و ۲ هزار کلاس اعلام داشت و افزود: حدود همین تعداد مدارس نیز دراستان کمبود داریم.
به گفته وی، سرانه متوسط فضای آموزشی استان ۵/۵ مترمربع بوده ورشد و ارتقا آن را پیگیری خواهیم‌کرد،.بندرعباس ، میناب و قشم از شهرهایی هستند که نیازمند توجه بیشتری می باشند.
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان ادامه داد: توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام تامین فضا و تجهیزات و توجه به شرکتهای دانش بنیان و تکریم و تعامل با خیرین ، همراهی با مجموعه آموزش و پرورش و خیرین از مهم ترین اولویت ها می باشد.
وی همچنین با اعلام اینکه تمام سعی و تلاشم را در ارتقا سرانه فضای آموزشی استان خواهم کرد ، افزود: کیفیت فضاهای آموزشی رادر ساخت فضاها و تجهیزات به استانداردهای روز نزدیک خواهیم کرد.
باوقار بیان داشت: ارتقا رتبه در کیفیت فضاهای آموزشی را  دنبال خواهیم کرد.
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان خاطرنشان ساخت: ممکن است در مدیریت معجزه نکنیم ولی می توانیم‌عدالت ، همزیستی و مثل هم بودن را دنبال نماییم .
در این مراسم مهدی باوقار زعیمی به عنوان جوان ترین سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه ‌و تجهیز مدارس استان هرمزگان معارفه و با اهدای لوحی از خدمات سیدفخرالدین هاشمی قدردانی شد.