سيد عبدالرئوف قتالى چشم از جهان فرو بست -١٤٠٠/١٣١٤
  • اجتماعی

  • بهمن 27، 1400 - 09:18



 سيدعبدالرئوف قتالي(رحمة الله تعالي)امام جمعه اهل سنت بندرخمير، مدرس، شهردار،عضو شوراى اسلامي،دبير آموزش و پرورش،سردفتر ازدواج و طلاق دار فاني را وداع گفت

سيدعبدالرئوف قتالى فرزند ارشد ذكور سيداميرشيخ قتالى بن سيدمحمدعالم صدرالاسلام پس از سالها خدمت در كسوت هاي مختلف اجتماعي و مذهبي در سن ٨٦ سالگي دار فاني را وداع گفت.

وى در كودكي نزد پدرش سيداميرشيخ علوم مقدماتي اسلامي را فراگرفت و سپس در مدرسه شيخان گياهدان جزيره قشم نزد علماي طراز اول آنجا و پس از آن در مدرسه سلطان العلما بندرلنگه نزد فقيه و عالم وارسته شيخ محمدعلي خالدي(حفظه الله تعالي) تحصيلات علوم ديني و حوزوي را به پايان رسانيد.

مرحوم سيدعبدالرئوف قتالي پس از تكميل تحصيلات ديني و دولتي به استخدام آموزش و پرورش در آمد و در دبيرستانهاي درگهان جزيره قشم، جناح بستك، سورو بندرعباس سالها به تدريس دروس عربي و علوم انساني پرداخت و پس از آن تا زمان بازنشستگي در دبيرستانهاي فردوسي و مكتب الزهرا بندرخمير دبير عربي بود.

سيدعبدالرئوف قتالي ضمن تدريس در دبيرستانهاي دولتي در مجتمع ديني صدرالاسلام بندرخمير نيز تدريس ميكرد.

وي به انتخاب انجمن شهر بندرخمير طي سالهاي ١٣٥٥ تا ١٣٥٧ بعنوان اولين شهردار بندرخمير انتخاب و از وي خدمات ماندگاري به يادگار مانده است.

سيدعبدالرئوف قتالي در ٤ دوره از دوره اول تا دوره چهارم عضو شوراي اسلامي شهر بندرخمير بود و عليرغم اينكه در كسوت امامت جمعه بود، همواره به فكر آباداني و توسعه شهر بندرخمير بود.

وى همچنين پس از وفات پدرش و در تداوم كار ايشان سردفتر ازدواج و طلاق شهرستان بندرخمير بعهده داشت و امور شرعيه مردم را به

درستي انجام ميداد

.

وي پس از تحمل بيماري صبح گاه روز دوشنبه ١٤٠٠/١١/٢٥ در سن ٨٦ سالگي در بيمارستان ام ليلاي بندرعباس چشم از جهان فروبست.

سيدعبدالرئوف قتالي از مكارم اخلاقي برخوردار بود و لبخندش را از هيچ احدي  دريغ نميكرد و همواره در طي سالها عمر پربركتش همچون خدمتگزاري براي مردم از هيچ كوششي فروگذار ننمود.

روحش شاد و يادش غريق رحمت الهي باد.