تعامل با اصحاب رسانه اولویت نیروی انتظامی است
  • گزارش و مصاحبه

  • مرداد 21، 1401 - 08:47


فرمانده انتظامی شهرستان میناب گفت: با توجه به نقش سازنده آگاهی بخشی در احساس امنیت شهروندان، تعامل با اصحاب رسانه اولویت نیروی انتظامی این شهرستان است.

 به گزارش دریای اندیشه ،سرهنگ حسین قاسمی فرمانده انتظامی شهرستان میناب در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان ضمن تسلیت ایام محرم و عاشورای حسینی و تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاران پل ارتباطی پلیس و مردم هستند که نقش تاثیر گذاری در احساس امنیت برای مردم دارند و تعامل این دو مکملی برای ایجاد امنیت و نظم و انضباط در منطقه می باشد.

وی افزود: بر ما واجب بود که در جمعی صمیمی شما فرهیختگان قلم و رسانه حضور یافته و از زحمات و تلاش‌های یک ساله شما عزیزان قدردانی نماییم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میناب با اشاره به موفقیت های ماموریت های پلیس و نیروی انتظامی تصریح کرد: موفقیت های نیروی انتظامی و پلیس شهرستان مرهون زحمات و تلاش‌های شما عزیزان اهل قلم و رسانه می باشد که با قلم و لسان خود این زحمات را به تصویر می‌کشید و با اطلاع رسانی به موقع خبرنگاران مینابی در شهرستان همراه پلیس توانسته ایم از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری نماییم.

سرهنگ قاسمی گفت: زمانی دشمن در رو در روی ما می‌جنگید و هدف مشخص بود ولی دشمن هم اکنون تغییر رویه داده وخط مقدم جبهه را به فرهنگ و اقتصاد کشور کشانده و با ترفندها و هجمه های مختلفی برای مقابله با مردم ما برنامه ریزی نموده است.

وی افزود: امروزه وظیفه همه ما سنگین است و همه ی ما باید بتوانیم در حیطه مسئولیت‌های خود تواناتر از سال‌های قبل بخصوص شما عزیزانی که بعنوان اهل قلم و خبرنگاران جامعه شناخته میشود و مورد اعتماد مردم و مسئولین هستید قدم برداریم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میناب با اشاره به تغییر ساختار سازمانی این نیرو گفت؛ارتقا نیروی انتظامی به فراجا  و فرماندهی کل، این نیرو همگام و همراه با مردم در همه‌ی ابعاد با کمک شما اصحاب رسانه برای حفظ آرامش و امنیت در کنار مردم قرار گرفته ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: دشمن بابرنامه در حال  برهم زدن نظم  اقتصادی کشور است،مانند قاچاق های سازمان یافته قصد متزلزل کردن مردم ما و برهم زدن اقتصاد کشور را دارد تا مانع پیشرفت کشور گردد،ولی پلیس و نیروی انتظامی در شهرستان میناب  در بحث پلیس هوشمند سعی در  بروز کردن خود را دارد تا بتوانیم بهترین خدماتی را که مردم شریف ما لایقش هستند را ارائه نماید و یا در بحث  اصلاح رفتار کارکنان  این نیرو  وارد عمل شده تا بتواند بهترین عملکرد را برای ارتقاء امنیت و آرامش جامعه  به دست بیاوریم تا مردم کمترین دغدغه ها برای پیگیری های خود از پلیس و نیروی انتظامی که از خود مردم است را داشته باشند.

قاسمی گفت: پلیس در بحث  برخورد با پدیده های شوم مانند قاچاق، قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و مهمات، قاچاق انسان، تکریم مردم و ارباب رجوع، تکریم کارکنان خود نیروی انتظامی و‌پلیس اولویت هایی را قرار داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان میناب  با اشاره به حضور پلیس و مردم در کنار و دوش به دوش هم گفت: در زلزله های اخیر در غرب استان و سیل در شرق استان نیروی انتظامی و مردم شریف میناب برای کمک به هموطنان و هم استانی های خود در کنار هم سنگ تمام گذاشتند.

قاسمی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای مردم افزود: مردم ارزشمندترین سرمایه ایی هستند که پلیس شبانه روز با افتخار در ایجاد نظم و امنیت و احساس آرامش آنها تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

وی با گلایه از دست اندرکاران و متولیان امر به این موضوع اشاره کرد که،به دلیل ناآگاهی مردم از حقوق شهروندی و قانونی خود خودآگاه و ناخودآگاه همه ی انتظارت به سمت پلیس و نیروی انتظامی سوق داده می‌شود با پرسشی اینگونه ادامه داد، بخشی از این ماموریت ها وظیفه پلیس و نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی شهرستان میناب  گفت: آیا سهمیه بگیرسوخت  نیرویی  انتظامی است؟ سهمیه بگیران سوخت کجا هستند؟ این سوخت از کجا و چطور وارد شهرستان شده و به استان های همجوار قاچاق می شود؟ آیا کسانی که تایید کننده سهمیه سوخت ها هستند نظارتی بر زیر مجموعه‌های خود دارند و یا ادارات متولی امر کجای کار قرار دارند؟

وی افزود: با نظارت نیروی انتظامی، کوره های آجرپزی سطح شهرستان عملا سالهاست بیکار هستند ولی سهمیه سوخت هایشان روبراه است.

فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان میناب گفت: از همه مسولین امر درخواست می کنیم در کنار ما باشند تا با نظارت اصولی بتوانیم حق جامعه را به صاحبان جامعه که مردم هستند بازگردانیم و با این کار، مسوولیت اصلی ما را که همانا حفظ آرامش و امنیت روانی و واقعی مردم است را با کمک اصحاب رسانه شهرستان و مسولین ذیربط مهیا نماییم.

سرهنگ قاسمی افزود: نشر عملکرد و اقدام های پلیس در برخورد با عوامل ایجاد ناامنی در ارتقا امنیت و احساس آن در بین مردم در راستای امید و آرامش بخشی موثر و نقش بی بدیل است.

وی جایگاه رسانه را بسیار حساس و مهم دانست و افزود: هیچ رویداد و پیام مهمی بدون ورود رسانه و خبرنگاران نمی تواند حرف خود را به مردم برساند و میزان تاثیرگذاری آن نیز به میزان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بستگی دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان میناب  یادآورشد: انتظار می رود خبرنگاران شهرستان میناب در راستای فرهنگ سازی و انعکاس اخبار مربوط به حوزه امنیت با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

قاسمی اظهار داشت: پلیس در مناسبت های مختلف با به کارگیری تمام امکانات و ظرفیت ها در جاده های ارتباطی شهرستان در خدمت مردم  شریف و والایی شهرستان میناب است.

وی افزود: اقدام ها و فعالیت های نیروی انتظامی این شهرستان انعکاس بخشی از عملکرد نظام در حوزه امنیت در شهرستان است که ارتقا امید و روحیه نشاط را در مردم ایجاد و از عواملی است که توسعه پایدار را سبب می شودکه اصحاب رسانه برای انجام این رسالت خطیر تلاش می نمایند.

فرمانده انتظامی شهرستان میناب  تاکید کرد: هیچ رویداد و پیام مهمی بدون ورود رسانه و خبرنگاران نمی تواند حرف خود را به مردم برساند و میزان تاثیرگذاری آن نیز به میزان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بستگی دارد.


قاسمی در پایان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه و با اشاره به سوابق معتبر و حرفه ایی خبرنگاران مینابی   افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان با حمایت این نیرو  با سوابق رسانه ای معتبر و حرفه ای در راستای ارتقا نظم، انضباط و امنیت اجتماعی همانند گذشته با نیروی انتظامی و پلیس شهرستان در تعامل و آمادگی کامل برای انتشار عملکرد و فعالیت های این نیرو را دارند.