تاکید اعضای شورا برای حل مشکلات تالار فرهنگی شهر بندرعباس
  • اجتماعی

  • آذر 08، 1400 - 06:16


در چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی :

تاکید اعضای شورا برای حل مشکلات تالار فرهنگی شهر بندرعباس

به گزارش روزنامه دریای اندیشه ؛ چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار نشست هم اندیشی با مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان پیرامون راهبردها و سیاست های فرهنگی در حوزه توسعه شهری بندرعباس و  بررسی نامه های رسیده از شهرداری بندرعباس با حضور اعضای شورا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان  و حامد رضوانی مدیرعامل  سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباسراس برگزار شد.

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در  آغاز این جلسه اظهارداشت: با توجه به شرایط کرونا حدود ۱۲ نفر نیرو در آرامستان بندرعباس استخدام کردند و بعد از حدود ۱۴ الی ۱۵ ماه از حضور آنها و با توجه به اینکه قراردادی با آنها بسته نشده است و بیمه برای آنها پرداخت نمی شود ممکن است مشکلاتی برای آنها پیش بیاید و شهردار باید سریعا تعیین و تکلیف آنها را انجام دهد.

وی افزود: موضوعی که دغدغه پرسنل شهرداری است موضوع پرداخت اضافه کار است که باید بر اساس عدالت تقسیم شود؛ اما کم شدن اضافه کاری  نیروهای شرکتی موجب بی عدالتی می شود و ۳۰ ساعت اضافه کاری آنها باید مدنظر شهرداری باشد.

جراره خاطرنشان کرد:ما باید یک روز را به عنوان روز بندرعباس  مشخص کنیم که در تقویم جمهوری اسلامی ایران نیز ثبت شود.

منتظر ارسال  برنامه شهردار بندرعباس به شورا هستیم

حجت الاسلام والمسلمین حیدری سراجی نیز در نطق پیش از دستور خود گفت: مردم همانگونه که مار را انتخاب کردند در حال رصد کردن عملکرد ما هستند؛ ما در قبال انتخاب مردم مسئولیم و باید بدانیم که مردم افراد را برای حضور در شورا انتخاب نکردند بلکه جمعی از تفکرات و نظرات را انتخاب کردند که باید در راستای خدمت رسانی ایفای نقش کنند.

وی تصریح کرد: به آقای شهردار توصیه می کنم از ظرفیت های موجود در شهر استفاده کنید و نهایت استفاده را ببرید اکنون که  نزدیک ۴ ماه از شروع به کار شورای جدید و بیش از یک ماه از شروع بکار شهردار جدید می گذرد همچنان منتظر ارائه برنامه شهردار جدید هستیم و برنامه ای ارائه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از شهرداری بندرعباس می خواهم که نگاه به درآمدهای غیر پایدار را در شهر به حداقل رسانده و نگاه به درآمد های پایدار را بیشتر کند و توزیع عادلانه بودجه در تمام مناطق شهر را در دستور کار قرار دهد.

اسماعیل بواشه نیز گفت: در شورای پنجم ۳۰ آذر بعنوان روز بندرعباس انتخاب شده است که مصادف است با روزی که دولت صفوی پرتغالی ها را از بندرعباس بیرون کرد و فکر می کنیم این روز برای ثبت در تقویم بعنوان روز بندرعباس مناسب تر باشد.

در پایان مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس نیز گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه کرد.

در ادامه بعد از بحث های فراوان اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس با تمدید قرارداد دکه داران موافقت نکردند.