تاکید فرماندار خمیر بر شناسایی همه ظرفیت های اقتصادی در شهرستان
  • گزارش و مصاحبه

  • شهریور 20، 1401 - 04:42


در میز اقتصادی خمیر؛

تاکید فرماندار خمیر بر شناسایی همه ظرفیت های اقتصادی در شهرستان


میرهاشم خواستار در میزگرد اقتصادی شهرستان خمیر بر شناسایی و استفاده از همه ظرفیت های بخش های مختلف اقتصادی در شهرستان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از شهرستان بندرخمیر؛ خواستار گفت: یکی از موضوعات مهم و اصلی در شرایط فعلی، موضوع اقتصادی و معیشت مردم می باشد و شهرستان خمیر نیز به سبب موقعیت های ویژه جغرافیایی و همچنین قابلیت های مهم در حوزه های معدنی، گردشگری، کشاورزی، دام پروری، آبزی پروی و غیره می تواند فرصت خوبی را برای سرمایه گذاری و بهبود وضعیت معیشتی مردم فراهم کند.
عالی ترین مقام دولت در شهرستان در ادامه هدف از برگزاری میز اقتصادی را نیز شناسایی قابلیت ها و برنامه ریزی جهت بهبود و ارتقاء شاخص های اقتصادی در تمامی مناطق شهرستان ذکر کرد و عنوان نمود: برنامه ریزی و نیازسنجی درست، احصاء و شناسایی دقیق ظرفیت ها در بخش های گوناگون و پیوند دادن ظرفیت های موجود با اقتصاد و معیشت مردم در کنار راهبردها و دستورالعمل های اجرایی از اولویت‌های این میز اقتصادی است.
مهندس خواستار همچنین گفت: البته در این راستا گام های مثبتی در شهرستان برداشته شده اما بایستی این ظرفیت ها و قابلیت ها حتی در دورترین نقطه شهرستان احصاء و شناسایی شده و با اقتصاد و معیشت مردم گره زده شود. وی ادامه‌ داد: به فرض مثال در منطقه کهورستان با توجه به موقعیت های ویژه در بخش کشاورزی، ایجاد شهر گلخانه‌ای و کارخانه های فرآوری محصولات کشاورزی می تواند یکی از اولویت ها در این حوزه باشد؛ یا در بندرخمیر و بندرپل بدلیل وجود سواحل و جنگل های حرا و همچنین ظرفیت های مرزی، ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی و ایجاد مراکز گردشگری و همچنین راه اندازی بازارچه های مرزی از مهم ترین اقدامات باشد؛ در بخش رویدر و منطقه کشار و سایر نقاط نیز به تناسب ظرفیت های موجود در منطقه نیز باید برنامه ریزی کرد.
وی در پایان از مدیران عضو میز اقتصادی شهرستان خواست در جلسات آتی بر روی ۲ محور اولویت بندی طرح های مهم اقتصادی قابل اجرا در حوزه های مختلف در شهرستان و همچنین شناسایی سرمایه گذاران فعال و جذب آنها جهت سرمایه گذاری تلاش و برنامه ریزی نمایند.