تداوم رشد تولید در «فولاد» هرمزگان طی 3 سال اخیر
  • فرهنگی

  • فروردین 10، 1399 - 21:03


مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: در سال 98 نیز موفق شدیم با تولید یک میلیون و 460 هزار تن محصول اسلب، روند تولید صعودی خود را برای سومین سال پیاپی تداوم بخشیم.

به گزارش دریای اندیشه ،فرزاد ارزانی در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به تحقق تولید یک میلیون و 460 هزار و 106 تن محصول اسلب در این شرکت در سال 98، اظهار کرد: این مهم نشان از شایستگی و توانایی فولاد هرمزگان در عرصه فولاد کشور و در نتیجه همت و تلاش همه کارکنان عملیاتی و ستادی این واحد بزرگ تولیدی بوده است.

وی افزود: نمودار تولید اسلب در فولاد هرمزگان طی سه سال گذشته صعودی بوده به نحوی که در سال 96 با برنامه ریزی دقیق، ترسیم نقشه استراتژی شرکت و هدف گذاری مناسب، تولید شرکت از یک میلیون و 141 هزار تن در سال 95 با رشدی 23.5 درصدی به یک میلیون و 408 هزار و 244 تن تختال رسید.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ادامه داد: در سال 97 با برنامه ریزی دقیق در راستای تحقق اهداف استراتژیک شرکت، رکورد سالیانه تولید معادل یک میلیون و 440 هزار و 898 تن تختال به ثبت رسید که رشد 2.3 درصدی نسبت به سال 96 را نشان می‌دهد.

‎ارزانی با بیان این که سال 98 شرایط بسیار پیچیده تر از گذشته بود و تحریم‌های آمریکا مستقیما صنعت فولاد کشورمان را نشانه گرفت، خاطرنشان کرد: به لطف خداوند و نقشه راه قراردادن بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید ملی و رونق تولید و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و با تکیه بر توان داخلی شرکت توانستیم بسیاری از نیازهای خود را تامین  و با تولید یک میلیون و 460 هزار و 106 تن تختال در سال 98 رشد 1.3 درصدی در تولید تختال را نسبت به سال 97 رقم بزنیم.

وی با اشاره به عملکرد بسیار مطلوب همه واحدهای ستادی و عملیاتی در سال ۹۸ گفت: در حوزه تناژ فروش نسبت به سال 97،  در بخش  صادرات رشد 40 درصدی و در مجموع فروش داخلی و صادراتی به رشد 13 درصدی دست یافتیم و رشد درآمد فروش در سال 98 نیز نسبت به سال 97 به میزان 64 درصد افزایش داشته است.

‎مدیر عامل فولاد هرمزگان در پایان تصریح کرد: ضروری است عزم و اراده خود را بر این استوار نمائیم که نتیجه مطلوب و نهایی را از این ظرفیت سازی و تولید بسیار خوبی که صورت پذیرفته است در قالب سودآوری که اصلی ترین رکن شرکت است محقق سازیم و این موضوع زمانی قابل حصول است که همه همکاران در حوزه‌های کاری خود نسبت به مدیریت هزینه‌ها و کنترل و پایش مستمر آن با سرلوحه قرار دادن رعایت موارد ایمنی و انجام کار به صورت ایمن و بر اساس گردش کارها و دستور العمل‌ها اقدام کنند.