ثبت نام ۱۰۰۴ قشموند در سامانه کیا
  • فرهنگی

  • فروردین 14، 1399 - 09:27


یکهزار و چهار قشموند از هشتم فروردین تا امروز برای ورود به جزیره به عنوان «سرگروه» در سامانه «کیا» ثبت نام کرده‌اند که اطلاعات ۸۶۴ نفر تایید و مجوز تردد آنان صادر شده‌است.

 

به گزارش دریای اندیشه، مدیرفناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تا کنون در مجموع 452 نفر وارد جزیره شده اند که ۲۱۳ نفر سرگروه و ۲۳۹ نفر همراهان آنان بوده‌اند.

سامانه «کیا» در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، توسط سازمان منطقه آزاد قشم برای امکان بازگشت قشموندان به این جزیره طراحی شد.

قشموندان برای بازگشت به جزیره باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه «کیا» به نشانی « http://qea.qeshm.ir» و دریافت مجوز ورود اقدام کند.

محمدرضا عباسی با اشاره به اینکه اطلاعات سایر اعضای خانواده نیز به عنوان «همراهان» ثبت می‌شود افزود : بررسی‌های لازم برای ورود ۱۳۸ خانوار دیگر در حال انجام است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشموی ادامه داد: تا کنون اطلاعات ۲ مورد به دلیل صحت نداشتن توسط سامانه رد و از ورود آنها جلوگیری شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین افراد وارد شده به جزیره قشم را جمعیت مقیم با ۲۴۸ نفر بوده است و پس از آن‌ها نیز  شاغلان با ۲۲۳نفر و کارمندان اداره‌ها و سایر شرکت‌های تابعه نیز با ۱۹۴نفر بیشترین افراد وارد شده به جزیره را تشکیل می‌دادند.

عباسی از کنترل افراد ورودی توسط نیروهای بسیج برای رعایت قرنطینه خانگی خبر داد و افزود: اطلاعات ثبت شده افراد پس از تایید نهایی، برای غربالگری در اختیار شبکه بهداشت و درمان قشم قرار می‌گیرد.

اعمال محدودیت ها در تردد و تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، بازارها و فعالیت ادارات با یک سوم نیروها در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا تا ۲۰ فروردین در استان ادامه دارد.