تخلیه و بار گیری بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار کانتینر در بندرشهید رجایی
  • اقتصادی

  • بهمن 24، 1400 - 10:15


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:از ابتدای سال تا ابتدای بهمن ماه یک میلیون و ۴۴۱ هزارو ۶۳۴ کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده.

 

به گزارش دریای اندیشهبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۴۴۱ هزارو ۶۳۴ کانتینر در طی۱۰ ماهه امسال در بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

علیرضا محمدی کرجی ران گفت: از این حجم عملکرد، بیش از ۳۷۰ هزار کانتینر حامل کالای صادراتی و بیش از ۴۷۴ هزار کانتیر حامل کالا‌های وارداتی بوده است.

او گفت از مجموع کانتینر‌های پر تخلیه و بارگیری شده، بیش از ۲۲۴ هزار کانتینر نیز مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است و همچنین بیش از ۲۱۳ هزار کانتینر از بندرشهید رجایی به سایر بنادر منطقه ترانشیپ (توزیع محموله کشتی‌های بزرگ به کشتی‌های کوچکتر و انتقال به بنادر دیگر) شده است.

بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری، به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که با شش و نیم میلیون TEU (هر تی‌ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) کانتینر ظرفیت سالانه، تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالا‌های کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند