تکلیف فرمانداری بندرعباس مشخص شد/مرودی‌ فرماندار جدید بندرعباس شد
  • سیاسی

  • اسفند 28، 1400 - 06:34


- پس از چند ماه بلاتکلیفی و اداره فرمانداری بندرعباس توسط عزیزاله‌کناری که چند روز پیش از سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان جانشینش مشخص شده بود، فرماندار جدید بندرعباس معرفی شد.

به گزارش دریای اندیشه به نقل از تابناک هرمزگان، استان‌هرمزگان یکی از استان‌های استراتژیک کشور است و شهر بندرعباس در مرکزیت آن پایتخت فعالیت‌های اقتصادی، دریانوردی، گمرک و ... است و در ایام نوروز نیز یکی از شهرهایی است که همه ساله حجم گسترده‌ای از میهمانان نوروزی را میزبانی می‌کند.

بندرعباس حساسیت ژئوپلیتیک و سوق‌الجیشی نیز دارد و ستاد فرماندهی نیروهای دریایی ارتش و سپاه در آن قرار دارند که تقریبا می‌توان گفت امنیت تنگه‌هرمز از طریق بندرعباس تامین می‌شود و همچنین بیش از 50 درصد سوخت موردنیاز کشور نیز در این شهر تولید و روانه نقاط مختلف کشور می‌شود‌‌

بنابراین بندرعباس یک شهری است با حساسیت‌های تجاری، نظامی، گردشگری و جزو مراکز حیاتی کشور که قطعا مدیریت آن بسیار حائز اهمیت است.

بهمن ماه 97 عزیز‌اله کناری که مدیرکل و امنیتی استانداری هرمزگان بود با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرماندار شهرستان منصوب شد و بعدها با تایید حکم وی از طریق وزارت کشور به عنوان فرماندار پایتخت اقتصادی کشور معرفی شد اما با روی‌کار آمدن دولت سیزدهم در دی‌ماه و در آستانه سفر ریاست جمهوری به هرمزگان مهدی دوستی استاندار هرمزگان سرهنگ پاسدار علی‌علی‌نژاد که سابقه فرماندهی ناحیه سپاه بندرعباس و جانشینی فرماندهی سپاه امام سجاد علیه السلام در زمان فرماندهی سردار ترابی را بر عهده داشت به عنوان فرماندار جدید بندرعباس منصوب شد و شبانه عزیزاله کناری از این منصب کنار گذاشته شد.

اما این تغییر و تحول فقط روی کاغذ و یک شبه بود چرا که علی‌نژاد هیچ‌گاه پایش به فرمانداری بندرعباس باز نشد و سرکار بودن کناری به عنوان فرماندار تعجب همه را برانگیخت به طوری که گفتند بندرعباس شهری با دو فرماندار است که بعدها مشخص شد ظاهرا علی‌نژاد نتوانسته‌است موافقت نهادی که در آن خدمت می‌کند را برای حضور در فرمانداری بندرعباس جلب کند و حضور وی به عنوان فرماندار شهرستان بندرعباس منتفی است. 

عزیزاله کناری نیز تا همین روز گذشته به عنوان فرماندار فعالیت خود را ادامه داد تا اینکه با مشخص شدن کرسی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تکلیف فرمانداری بندرعباس نیز مشخص شد و طی حکمی از استاندار هرمزگان محمد مرودی در آخرین روزهای سال به عنوان فرماندار شهرستان بندرعباس منصوب و توسط احسان کامرانی معاون جدید استاندار هرمزگان معارفه شد. 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این حکم خطاب به محمد مرودی آورده است: 

با عنایت به تخصص و تعهد جنابعالی و به موجب این حکم به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان بندرعباس منصوب می‌گردید.

انتظار می رود با بذل توجه به منشور اخلاقی دولت مردمی ایران قوی و در هماهنگی با دیگر دستگاه‌های کشوری و لشکری و ۹با بهره‌گیری از نیروهای مجرب و توانا در انجام وظایف محوله، عمل نمایید.

اینک که به عنوان بخشی از بدنه دولت سیزدهم به خدمت مشغول هستید، امیدوارم با اتکال به ذات ایزد منان، خود را خدمتگزاری صادق برای مردم شریف استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس دانسته و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سربلندی جمهوری اسلامی ایران، کوشا باشید. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد مرودی سابقه فرماندهی سپاه ناحیه بندرعباس و فرماندهی سپاه ناحیه قشم را در کارنامه دارد.