توانمندسازی بهره‌برداران کشاورزی مستلزم تامین اعتبار آموزش است
  • گزارش و مصاحبه

  • مرداد 17، 1402 - 05:10


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی استان را مستلزم تامین و تخصیص اعتبارات آموزش و ترویج دانست و گفت: افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی، رابطه مستقیمی با ارتقای سطح آگاهی‌های علمی کشاورزان دارد.
به گزارش دریای اندیشه، جلسه مشترک تشریح پروژه‌های آموزش و ترویج سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه با حضور ریاست سازمان، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی، مدیران کل ادارات تابعه و روسای ادارات ترویج و آموزش آن‌ها در سالن جلسات، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به میزبانی رئیس سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه و معاونین وی برگزار شد.
مهندس عباس مویدی در این نشست، با اشاره به نقش آموزش و ترویج در توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی بیان کرد: آموزش و ترویج در این بخش بدون تأمین اعتبارات لازم از سرعت و کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود.
وی همچنین در ادامه به رابطه مستقیم افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی با ارتقای سطح آگاهی و دانش کشاورزان پرداخت و افزود: بدون توجه به اعتبارات موردنیاز در حوزه ترویج نمی‌توان درزمینهٔ به‌روزرسانی آگاهی کشاورزان در بخش‌های مختلف به‌ویژه افزایش بهره‌وری، مبارزه با آفات و اصلاح الگوی کشت توفیقی حاصل کرد.