تولید لباس «گان» برای مقابله با کرونا در قشم
  • فرهنگی

  • اسفند 23، 1398 - 22:19


با تاکید رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر تأمین نیازها و تجهیزات مورد نیاز کادرهای درمانی و خدماتی جزیره برای مقابله با شیوع ویروس کرونا یک واحد تولیدی پوشاک واقع در شهرک صنعتی طولای قشم برای مقابله با شیوع این بیماری و تأمین نیاز جزیره قشم به تولید لباس «گان» بیمارستانی اقدام کرده است.

به گزارش دریای اندیشه ،تولید لباس‌های گان توسط شرکت کتان الیاف گستر قشم یکی از اقدامات انجام شده در جزیره برای مقابله با گسترش بیماری کرونا است که با حمایت‌های صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد قشم انجام گرفته است.
پیش از این شرکت آب و برق و تاسیسات قشم موفق شده بود با تولید روزانه ۱۱ هزار و ۴۰ لیتر آب ژاول و با بهره برداری از فازهای نخست تا سوم طرح تولید آب ژاول ۰.۵ درصد، بخش قابل توجهی از نیازهای منطقه آزاد قشم به مواد ضدعفونی کننده را تأمین کرده بود.
در جریان مراسم تقدیر از هیات اجرایی مدیریت بیماری کرونا در جزیره قشم بود که رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد که یکی از شرکت‌های دانش بنیان منطقه آزاد قشم با همکاری مرکز رشد، بنیاد برکت و وزارت دفاع موفق به ساختن کیت تشخیصی بیماری کرونا شده و توانسته تأییدیه ساخت را از وزارت بهداشت و درمان اخذ کند.
در همین راستا پنجشنبه ۲۲ اسفندماه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان با حضور در واحد تولیدی کتان الیاف گستر قشم از توان تولیدی این مجموعه در لباس گان مورد نیاز کادرهای درمانی جزیره قشم بازدید کرد.
این واحد تولیدی به عنوان یک مجموعه تولیدکننده انواع پوشاک زنانه مستقر در شهرک صنعتی طولا با توجه به نیاز جزیره قشم و کشور برای تأمین لباس‌های مورد نیاز کادرهای درمانی و نیروهای خدماتی تولید لباس‌های مخصوص را در دستور کار خود قرار داده است.
این واحد تولیدی آبان ماه سال گذشته و با سرمایه گذاری معادل ۵ میلیارد ریال، فعالیت خود را در زمینه تولید پوشاک زنانه آغاز کرده و در حال حاضر موفق شده برای ۲۰ نفر از نیروهای بومی جزیره اشتغال ایجاد کند.
شرکت کتان الیاف گستر قشم یکی از شش واحد تولیدی فعال در حوزه منسوجات منطقه آزاد قشم است که با هدف تأمین نیاز داخل محصولات خود را به بازارهای داخلی عرضه می‌کند و حالا تولید «گان» های مخصوص مورد نیاز کادر درمانی و نیروهای خدماتی را انجام می‌دهد.
نمونه‌های آزمایشی تولید شده توسط این واحد تولیدی توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم مورد بررسی قرار گرفته و پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده تولید انبوه محصولات این شرکت آماده تحویل به کادر درمانی و نیروهای خدماتی قشم باشد.
با توجه به در پیش بودن روزهای سخت و پرکار در زمینه کرونا در کشور و جزیره قشم، طبق برنامه ریزی صورت گرفته تولیدات این مجموعه تولیدی در روزهای آینده با افزایش ظرفیت آماده عرضه خواهد شد.
این لباس‌ها قرار است علاوه بر نیروهای کادر درمانی شهرستان قشم برای آتش نشانان و نیروهای خدمات شهری که هر روز معابر عمومی را ضدعفونی می‌کنند، تولید شود.
گفتنی است لباس‌های گان در انواع مختلفی وجود دارند بعضی از آنها یک بار مصرف و بعضی دیگر چند بار مصرف هستند. امروزه لباس‌های گان در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود، لباس‌های گان را بر حسب نیاز و میزان سفارش طراحی می‌کنند و در بازار به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام