تصفیه خانه سد سرنی میناب افتتاح شد
  • سیاسی

  • اردیبهشت 09، 1400 - 14:04


طی مراسمی با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو بصورت ویدئو کنفرانسی:

 

تصفیه خانه سد سرنی میناب افتتاح شد

 

تصفیه خانه سد سرنی میناب همراه با سه پروژه بزرگ ديگر وزارت نيرو در حوزه منابع آب از طريق ويديو كنفرانس توسط رئيس جمهور و حضور مدير عامل آب نيرو در ميناب افتتاح شد.

به گزارش دریای اندیشه، سید حسن رضوی مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در آئین افتتاح «تصفیه خانه سرنی»، گفت: این تصفیه خانه یکی از پروژه‌های مهم ملی و آخرین بخش از «طرح سد سرنی و سامانه انتقال و تصفیه خانه» می باشد.

وی افزود: این طرح با هدف تامین و ارتقای کمی و کیفی آب شرب منطقه احداث شده و با اتمام عملیات اجرایی آن، هم‌اکنون آب تصفیه‌شده جهت مصارف مردم منطقه آماده تحویل شده است و طی روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سید حسن رضوی مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تصریح کرد: این تصفیه‌خانه که در شهرستان میناب استان هرمزگان واقع شده، دو مترمکعب بر ثانیه ظرفیت دارد و شامل فرآیندهای اصلی هوادهی، زلال‌سازی، فیلتراسیون، کلراسیون و شناورسازی هوای محلول (Dissolved Air Flotation) است.

رضوی گفت: برای احداث این تصفیه‌خانه مبلغ 33 میلیارد تومان و 15 میلیون یورو از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی هزینه شده است.

وی بیان داشت: در طول اجرای این پروژه که سه سال به طول انجامیده، به طور متوسط 200 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار بوده‌اند که از این تعداد، بالغ بر 85 درصد از نیروهای بومی استان تامین شده است.

گفتنی است، آیین افتتاح طرح‌های بزرگ صنعت آب در سه استان هرمزگان، مازندران و خوزستان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو در چهارمین هفته پویش برگزار شد