تشریح جزییات برگزاری جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید در هرمزگان
  • فرهنگی

  • اردیبهشت 26، 1401 - 06:25


 

به گزارش دریای اندیشه ،رجبیان به تشریح جزئیات برگزاری جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیرسایه خورشید در هرمزگان پرداخت.

 

 

به گزارش دریای اندیشه؛ مصطفی رجبیان رئیس ستاد برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید استان هرمزگان اظهار کرد: پانزدهمین دوره جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید از ۱۱ لغایت ۲۱ خرداد ماه در ایام دهه کرامت با حضور سه کاروان، متشکل از خادمین حرم مطهر علی بن موسی الرضا علیه السلام و مبلغین در استان هرمزگان آغاز خواهد شد و این کاروان در اقصی نقاط استان و در تمامی شهرستان‌ها حضور پیدا خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اهداف جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید تصریح کرد: ترویج سنت و سیره امام رضا علیه السلام با رویکرد بیان مفاهیم سبک زندگی دینی متناسب با نیاز مخاطب، ترویج و بهرمندی از سنت حسنه زیارت از راه دور مبتنی بر مبانی دینی، تقویت و استمرار ارتباط دائمی با امام معصوم و پیروی از معارف ایشان، تقویت جریان های جوان مردمی موثر، معتقد، فعال و حامی انقلاب اسلامی، توسعه، حمایت و جهت دهی عالمانه به جشن های مردمی دهه کرامت از جمله این اهداف است.

 

رجبیان در ادامه، ترویج نشاط دینی و ایجاد شادی و سرور در جشن ها و مراسم مردمی، تقویت وحدت میان اقوام و سلایق مختلف به واسطه گردآمدن در پرتو شعاع نورانی حضرت رضا علیه السلام را دیگر اهداف جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید در استان هرمزگان برشمرد.

 

 رئیس ستاد برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید استان هرمزگان ابزار داشت: جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید با همت شبکه جوانان رضوی استان هرمزگان و با همکاری تشکل‌های مردمی در سطح استان برگزار می‌شود.

 

وی بیان داشت: بالغ بر ۶۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری ، تبلیغی و دینی برای جشن خورشید طراحی شده که امیدوارم بتوانیم بالغ بر ۳۰ عنوان از این برنامه ها با همت اعضای شبکه جوانان رضوی و تشکل‌های میزبان در استان هرمزگان برگزار کنیم. پیش بینی می‌شود بتوانیم قریب به ۲۰۰ رویداد فرهنگی هنری، دینی و تبلیغی را در اقصی نقاط استان هرمزگان اجرا کنیم.

 

رجبیان اضافه کرد: عبادت از بیماران در بیمارستان ها، حضور در منازل خانواده شهدا جهت تکریم به رسم ادب، حضور در مراکز نظامی، حضور در صنایع و کارخانجات ، دیدار با ائمه جمعه و مسئولین استانی ، حضور در روستاهای محروم استان ، حضور در جشن های مردمی دهه کرامت، حضور در گلزار شهدا و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، حضور در زندان‌ها و مراکز اصلاح تربیت ، جشن دختران، شکوفه های نور، حضور در بقاع متبرکه ، حضور در جشن ویژه زوج های جوان از جمله برنامه هایی که در ایام دهه کرامت به عنوان جشن های زیر سایه خورشید برگزار خواهد شد.