روابط عمومی تنظیم کننده رابطه موثر بین مدیریت و مخاطبان است
محمود عامری سیاهوئی متولد سال 63 دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی و بیش از 10 سال سوابق اجرایی دارم.
امروزه روابط عمومی ها به عنوان معمار نظام ارتباطات با مخاطبین سازمان چه در درون و برون سازمان می باشند، اقناع، تفاهم و آگاهی در مخاطبین و تعادل و تعامل بین کارکنان، ایجاد تعهد و انگیزش و ترغیب از وظایف مهم روابط عمومی ها می باشد.
روابط عمومی تنها واحدی در سازمان است که می تواند تنظیم کننده یک رابطه موثر بین مدیریت، کارکنان و مخاطبان برون سازمانی باشد، بی دلیل نیست که روابط عمومی را به عنوان یک شغل تخصصی و حرفه ای و یک وظیفه مدیریتی برشمرده اند.
روابط عمومی به مثابه دیدبانی است که باید ضعف ها و کاستی ها و نوع قضاوت ها و افکار عمومی نسبت به سازمان را بدون هیچ پرده پوشی در اسرع وقت به همراه پیشنهادات کاربردی به مدیریت دستگاه برسانند، روابط عمومی کارآمد همچون موتور محرکه ای است که باید بتواند محیطی بانشاط و پویا و بانگیزه برای مدیران و کارشناسان سازمان را به سمت رشد و بالندگی هدایت نماید.
روابط عمومی در یک سازمان زمانی موفق است که دارای فکر و اندیشه، خلاق و نوآور باشد و در راستای افزایش اعتبار، مقبولیت و شهرت سازمانی گام بردارد.
یکی از عوامل مهمی که بر پایداری سازمانها تاثیر گذار است مسئولیت های اجتماعی سازمان می باشد و پاسخگویی و پاسخگو بودن و رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع از جمله مولفه های اصلی در رهنمون شدن سازمانها به سمت تعالی، توسعه و پایداری است.