صداقت با رسانه ها حساس ترین وظیفه روابط عمومی هاست
امروزه یکی از مهمترین و حساس ترین وظایف روابط عمومی ها در بعد برون سازمانی برقراری ارتباط صحیح و اندیشمندانه برپایه اصول حرفه ای و در عین حال همراه با صداقت با رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی میباشند.
مسعود ناصری ،متولد 01/07/1356 ،دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس مهندسی عمران، از سال 1397 در شرکت گاز استان هرمزگان در سمت مدیر روابط عمومی مشغول به فعالیت می باشم.
تلخ ترین خاطره مربوط به از دست دادن دوست و همکار واحد روابط عمومی میباشد که در نوروز سال ۱۳۹۸ که کشور و استان هرمزگان درگیر ورود بیماری کرونا بودند، یکی از عزیزترین همکاران رو از دست دادیم. آقای سعید دانشور فردی بسیار فعال و مخلص بودند که با روحیه ای مثال زدنی در هر محفل و گروهی که حضور داشت همچون شمع محفل میدرخشید و با اینکه در سن جوانی قرار داشت ولی بسیار در کار خود مهارت داشت، با این درگذشت نابهنگام خانواده گاز را عزا دار کرد، که این برای من همواره تلخ ترین خاطره دوران کاری محسوب میشود.
شیرین ترین خاطره مربوط به زمانی میشود که ما برای کلنگ زنی یا افتتاح پروژه های گازرسانی به نقاط مختلف استان بویژه مناطق روستایی مراجعه میکنیم وبا دیدن شور و شعف و جنب و جوش مردمی از اینکه زحمات مجموعه همکاران به بار نشسته و برق شادی در چشمان هموطنانمون دیده میشود خستگی از تن ما در میرود و این لحظات واقعا از شیرین ترین خاطرات ماندگار برای من است .
امروزه یکی از مهمترین و حساس ترین وظایف روابط عمومی ها در بعد برون سازمانی برقراری ارتباطی صحیح و اندیشمندانه برپایه اصول حرفه ای و در عین حال همراه با صداقت با رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی میباشند و چنانچه هر دو طرف حوزه اطلاع رسانی یعنی رسانه ها و روابط عمومی به نقطه تفاهم مشترکی بر اساس اصول پیش گفته دست یابند ذینفعان اصلی یعنی مردم از سطح درک بسیار قابل قبولی در جهت قضاوت ماوقع قرار خواهند گرفت که نهایتا رضایت اجتماعی رو به دنبال خواهد داشت و این هدف غایی برای ماست.
در گذشته روابط عمومی ها می توانستند در محیطی کوچکتر و با چند نشریه همسو به صورت هدفمند ارتباط برقرار کنند، ولی اکنون بر گستردگی رسانه ها افزوده شده اما امکانات سخت افزاری، نیروی انسانی و … روابط عمومی ها تقریبا به صورت سنتی باقی مانده است. روابط عمومی ها باید متناسب با تحولات دنیای ارتباطات و رسانه، توانمندسازی شوند تا بتوانند رسالت واقعی که برای آنها ترسیم شده را به خوبی اجرایی نمایند و بتوانند تلاشهای درون سازمانی را به درستی و با رعایت سرعت و دقت و در قالب اخبار نرم به مردم و سایر ذینفعان ارایه نمایند و همچنین انتظارات و توقعات ذینفعان را به نحو شایسته ای به درون سازمان هدایت نماید تا پاسخ مناسبی به آنها داده شود که لازمه ان برخورداری از زیرساخت بروز و متناسب با اهمیت این حوزه میباشد که در حال حاضر بدیل فراهم نبودن بسیاری از الزامات مورد نیاز، تشکیل فرایند اطلاع یابی و اطلاع رسانی مطلوب با چالشهایی مواجه بوده و بدلیل عدم نگاه استراتژیک با تغییر مدیران ارشد و حاکم شدن سلایق جدید، رویکردها نیز دچار تغییرات اساسی میشود.