۹۷ مدرسه استثنایی در کشور تا مهر ۱۴۰۰ آماده بهره برداری می‌شود
  • فرهنگی

  • شهریور 29، 1399 - 14:07


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون کلنگ زنی و ساخت ۹۷ مدرسه استثنایی در کشور آغاز شده و تا مهر ۱۴۰۰ آماده بهره برداری می‌شود.

سیدجواد حسینی جمعه شب در حاشیه نشست شورای معاونان آموزش و پرورش  استان هرمزگان در بندرعباس افزود: در مجموع ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور تخریبی هستند که ۱۱۳ مدرسه دیگر نیاز است ،
هزینه ساخت این مدرسه‌ها از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیران تامین می شود.
این مسوول، استاندارد فضای آموزشی استثنایی در کشور را حدود ۸.۳ دهم متر عنوان کرد و اظهارداشت: این درحالی است که هم اکنون میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور حدود ۵.۳ دهم متر بوده و با فضای استاندارد ۳ متر فاصله دارد،همچنین فضای آموزشی استثنایی در استان هرمزگان ۵.۵ دهم متر بوده که از میانیگن فعلی کشوری بالاتر است.

۲۰ نیروی طرح توان بخشی جذب آموزش وپرورش استثنایی هرمزگان می‌شوند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به منظور کمک به آموزش، امسال۲۰ نیروی طرح توان بخشی جذب مجموعه آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان می‌شوند.
حسینی افزود: در راستای نهضت توان افزایی دانش آموزان با نیازهای ویژه هرمزگان بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که نیمی از آن را آموزش وپرورش استثنایی کشور و نیم دیگر از ظرفیت‌های درون استانی  و خیران استفاده شود که این میزان اعتبار برای خرید وسایل توان افزایی همچون ویلچر، سمعک و عینک  اختصاص می‌یابد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی وپرورشی در مدارس استثنایی هرمزگان اشاره کرد و گفت: ساخت اتاق تخصصی آکوستیک سنجش برای هوش سنجی و جهش تحصیلی در هرمزگان و همچنین برای ضبط آموزش‌های درسی و تولید محتوا برای دانش آموزان استثنایی و یک استدیو تخصصی تهیه محتوای الکترونیکی در این استان راه اندازی می‌شود.
حسینی اضافه کرد: برای ایجاد فضای مناسب و ایمن و تجهیزات سخت افزاری آموزشی برای تحصیل دانش آموزان استثنایی هرمزگان، ۹ مدرسه تا سال تحصیلی آینده ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: برای ارتقاء سلامت جسمی دانش آموزان با نیازهای ویژه در هرمزگان، این آمادگی وجود دارد که در ۲۰ مدرسه استثنایی دارای فضای مناسب، سالن ورزشی ۲۰۰متری درون مدرسه‌ای با تایید اداره نوسازی مدارس ساخته شود.
وی با بیان اینکه در روز گذشته سی امین مرکز مشاوره خانواده و دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در شهر بندرعباس افتتاح شد، از راه اندازی سه مرکز دیگر در شهرستان‌های رودان، میناب و بندرعباس خبر داد.
به گفته حسینی، باشگاه پیشکسوتان مدارس استثنایی ۱۱منطقه، مرکز رفاهی آموزشی مدیران و معلمان مدارس استثنایی، ۲ مرکز اختلالات یادگیری دیگر ، استقرار سامانه ندای همراه و نیز استقرار آنلاین پایگاه جامع آموزشی در مدرسه استثنایی درهرمزگان راه اندازی می‌شود.
 در سفر ۲ روزه رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به هرمزگان، سی امین مرکز مشاوره خانواده و فرزندان با نیازهای ویژه کشور در این استان راه اندازی شد.
 همچنین کلنگ ساخت ۶ مدرسه استثنایی و یک مدرسه عادی دولتی با اعتباری افزون بر۸۰ میلیارد ریال در روستای بمانی سیریک، هشبندی و بخش مرکزی میناب و بخش شمیل، تازیان و گچین بندرعباس به زمین زده شد.