مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان: کسب و کارهای فاقد بیمه، مشمول دریافت تسهیلات کرونا شدند
  • فرهنگی

  • تیر 16، 1399 - 11:05


مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان از امکان فراهم شدن ثبت نام صاحبان کسب وکارهای فاقد بیمه، در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات کرونا خبر داد و گفت: متقاضیان مشاغلی که فاقد بیمه هستد می توانند از فردا در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

هادی ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا: افزود: این وزارتخانه ۱۲ تیرماه سالجاری به متقاضیان و صاحبان مشاغل فاقد بیمه و آسیب دیده از کرونا و افراد شاغل در رسته‌های تایید شده، پیامک ثبت‌نام ارسال کرده که این افراد می‌توانند از  فردا پس از ثبت ‌نام به بانکهایی که خودشان در سامانه کارا انتخاب کرده‌اند مراجعه و تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در مذاکرات صورت گرفته وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی با دستگاههای مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاههای فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته و لیست افرادی که هویت آنها احراز شده و در حال حاضر فعال هستند، جهت ارسال پیامک ارائه شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است، اظهار کرد: بر این اساس ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بوده‌اند برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام و پرداخت تسهیلات به آنها از خردادماه آغاز شده است.
وی ادامه داد: در این راستا بیش از ۱۰ هزار واحد اقتصادی آسیب دیده از کرونا در استان شناسایی شده که تاکنون بیش از یک هزار کارگاه با مجموع اشتغال ۳ هزار و ۳۳۵ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند.