تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها متداول ترین مسیر ارتباط با مخاطبان است

 

سید عبدالرزاق زندوی، متولد ۶۲ دارای مدرک تحصیلی مهندسی عمران، یک سال به عنوان مسئول انفورماتیک اداره کل هرمزگان، ۶ سال مسئول دفتر مدیرکل ، یک سال مسئول تبیان، ۲ سال مدیر روابط عمومی ، یکسال مسئول کمیته رسانه اداره کل از جمله سوابق کاری ام در تبلیغات اسلامی استان هرمزگان است.

یکی از خاطرات من، برمی گردد به زمانی که به تازگی عهده دار مسئول روابط عمومی شده بودم، در یکی از برنامه‌های مهم سازمان که قرار بود در یکی از سالن های اجتماعات بزرگ شهر بندرعباس برگزار شود، استرس داشتم چون قبلا در این حوزه کار نکرده بودم در حوزه روابط عمومی تجربه خیلی بالایی هم نداشتم و تازه وارد این کار شده بودم، از شب قبل و حتی قبل از آغاز برنامه، همه چیز حتی میکروفون ها چک کردیم، تقریبا یک ساعتی که از برنامه شروع گذشته بود، زمان سخنرانی امام جمعه ، صدایی شبیه صدای انفجار، سالن را دربر گرفت و هر از چند گاهی، این اتفاق تکرار شد تا اینکه صدای میکروفون امام جمعه کاملا قطع شد، حضار در وهله اول، با شنیدن این صدا، جا خوردند و احساس کردند که انفجار صورت گرفت چون با بمب گذاری های داعش و حمله به مجلس هم‌زمان بود، اما سعی کردند با صلوات، جلسه را اداره کنند، با تعویض … میکروفون، مشکل اختلال در صدا رفع و در ادامه ، برنامه اجرا شد.

درخصوص تعامل روابط عمومی ها با رسانه‌ها باید بگویم که با ورود تیم جدید به سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه های روابط عمومی و در کل، حوزه رسانه که در گذشته شاید یک موضوع اضافه بنظر می رسید، این حوزه تقویت شده و جلسات هفتگی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می شود کمک خوبی به مدیران روابط عمومی می کند و شاهد پیشرفت روزافزون در حوزه تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها به خصوص صدا و سیما هستیم. 

حلقه مفقوده بین روابط عمومی ها و رسانه ها، هم افزایی بین این دو است. می‌گویند مطبوعات و روابط عمومی همسایه های دیوار به دیوار هم هستند به این معنا که بایستی با یکدیگر صمیمی باشند و بده بستان داشته باشند.

مهارتهای ارتباطی کارشناسان روابط عمومی برای ارتباط با رسانه ها مسئله ای مهم است که در این بخش به آن اشاره خواهد شد.

ارتباط با رسانه ها که زیر مجموعه ارتباطات برون سازمانی و یکی از عمده‌ترین وظایف روابط‌عمومی هاست اکنون بعنوان سهل الوصول‌ترین و متداول‌ترین راه ارتباط با مخاطبان انتخاب می‌شود.