۱۰۵ خانه بهداشت بندرعباس در خط مقدم مبارزه با کرونا در روستاها هستند
  • فرهنگی

  • اردیبهشت 17، 1399 - 11:24


رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: تمامی مراقبت های بهداشتی در ۱۰۵ خانه بهداشت شهرستان بندرعباس با اولویت مبارزه با کرونا در حال انجام خدمات بهداشتی درمانی هستند.

به گزارش دریای اندیشه ؛دکتر یحیی میرزاده ، با اشاره به طرح ارزیابی و پایش از خانه های بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: خانه های بهداشت یکی از محیطی ترین واحد روستایی ارائه خدمات در نظام شبکه بهداشتی درمانی است.
میرزاده اضافه کرد: جا دارد از تلاش همه بهورزان خانه های بهداشت قدردانی نمایم که در دوماه و نیم گذشته واقعا خدمات بسیار ارزنده ای در مقابله با بیماری کرونا انجام داده اند.
وی با اشاره به اینکه همه کشوردر مبارزه با کرونا فعالیت های ارزشمندی دارند، افزود: خانه های بهداشت در روستاها خدمات مراقبت های بهداشتی در زمینه آموزش بهداشت عمومی، مراقبت از زنان باردار، مراقبت از کودکان صفرتا ۸ سال، آموزش ومراقبت های تغذیه ای، ایمن سازی در برابر بیماران، بهداشت حرفه ای، بهداشت محیط روستا، بهداشت محیط اماکن عمومی و بیماریابی با پروتکل ها و برنامه های بهداشتی فعالیت دارند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به اهمیت مراقبت از زنان باردار به عنوان یکی از مهمترین شاخص های حوزه سلامت کشور، خاطرنشان کرد: بهورزان با نگهداری، آمار دقیق و تشکیل پرونده برای همه زنان باردارپیگیری آنها در مراحل مختلف پیشرفت حاملگی به خصوص زنان باردار با زمینه بیماری را بر عهده دارند.
میرزاده اضافه کرد: در بحث واکسیناسیون نیز بهورزان با حساسیت ویژه ای نسبت به تکمیل واکسیناسیون و مراجعه به موقع به خانه های بهداشت برای واکسن ها پیگیری می کنند.
وی بیان کرد: از  بیماریابی بیماری هایی همچون مالاریا که با تلاش بسیار سیستم بهداشت و درمان در حال ریشه کنی است نیز در روستا ها غافل نیستیم و بهورزان حساسیت های خاصی دارند.

انتهای پیام