اعتراضات ضد دولتی و ضد تبعیض نژادی در برزیل
  • سیاسی

  • خرداد 19، 1399 - 09:41


صدها معترض برزیلی با راهپیمایی در مرکز ریودوژانیرو به تبعیض، نژادپرستی و فاشیسم که به با

ور آن‌ها ماهیت دولت ژایر بولسونارو را شکل می‌دهد، اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از معترضان گفت: این یک وظیفه است؛ اینکه به رغم پاندمی کرونا به خیابان‌ها بیاییم و از مردم برزیل که اکنون به خیابان‌ها آمدند، حمایت کنیم تا این فاشیست‌ها را به جایی که از آن آمده‌اند، بازگردانیم.

اعتراضات روز یکشنبه در ابتدا واکنشی به تجمع‌های حامیان بولسونارو بود که طی هفته‌های اخیر، یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود. با توجه به اعتراضاتی که بر سر مرگ جورج فلوید، آمریکایی آفریقایی‌تبار در سراسر جهان به راه افتاده است، اعتراضات روز یکشنبه در ریودوژانیرو همچنین به اعتراضی علیه تبعیض نژادی تبدیل شد.

معترضان بنرهایی با نوشته "زندگی سیاه‌پوستان مهم است" سر می‌دادند. بیشتر آن‌ها ماسک به صورت داشتند اما فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده بود. پلیس در زمان برگزاری اعتراضات که عمدتا مسالمت‌آمیز برگزار شدند، حضور داشت. همچنین روز یکشنبه اعتراضاتی در سائوپائولو و برازیلیا برگزار شد.

ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل به علت نادیده گرفتن توصیه‌هایی درباره چگونگی مدیریت بحران ویروس کرونا و ارائه طرح بازگشایی اقتصادی برزیل، آن هم پس از آنکه شهردارها و فرمانداران سراسر این کشور به طور یک‌جانبه قرنطینه اعلام کردند، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.