عدم خدمات شبکه ایرانسل در مسکن مهر جاسک
  • سرمقاله اختصاصی

  • اسفند 04، 1400 - 07:33


از زمانی که در مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه برنده شدیم تا به امروز سال‌های پرتلاشی را گذرانده‌ایم همواره سعی کرده‌ایم خدمات و محصولاتی نوآور و مطابق با آخرین فناوری‌های روز دنیا ارائه کنیم در سایه تلاش شبانه‌روزی، شش سال متوالی به عنوان پر افتخار « برترین عرضه ‌کننده خدمات ارتباطی سال کشور» دست یافتیم.

 برای اولین بار در ایران سرویس اینترنت همراه 4G را با بیشترین سرعت باند پهن در کشور ارائه دادیم؛ اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) را راه‌اندازی کردیم؛ گسترده ‌ترین شبکه اینترنت پرسرعت بی ‌سیم خانگی و اداری را فراهم آوردیم؛ و موفق به آزمایش فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه VoLTE )) شده‌ایم کسب عنوان «بزرگترین اپراتور دیتای ایران» گواه تلاش‌های ماست.

وقتی به تاریخچه این شرکت نگاه میکنیم پیشرفت در عصر فناوری و ارتباطات به چشم می آید و ذهن هر مشترکی به سمت و سوی خود میکشد یعنی دیگر مشکل آنتن دهی و دریافت خدمات در هیچ جای میهن عزیزمان نخواهیم داشت ولی در عمل چیز دیگری است و این نبود خدمات و آنتن دهی در یکی از شهرهای جنوب کشوریعنی  شهرستان جاسک به وفور قابل مشاهده است و تا بحال فکری به حال این موضوع نشده و ساکنین این منطقه که بیش از1000نفر جمعیت دارد  همچنان چشم انتظار هستن که  کی و چه زمانی می توانند از خدمات کامل شرکت ایرانسل استفاده کنند .

مردم محله مسکن مهر و لوران شهرستان جاسک از نبود آنتن دهی و خدمات ایرانسل محروم هستند و از مسئولین گله زیادی دارند .

جمعی از ساکنان محله مسکن مهر و محله لوران اظهار داشتند : سرویس آنتن دهی شرکت ایرانسل دراین محلات بسیار ضعیف است بطوریکه ما برای انجام خدمات اینترنت و حتی مکالمات تلفنی از خطوط ایرانسل بایستی به پشت بام و یا مکان هایی با ارتفاع بالا برویم که این هم بسیار خطرناک هست ( چون در اکثر موارد بیشتر فرزندان خانواده روئیت شدن که اگر در حین جابجایی برای بهبود ی کیفیت سیگنال حواسشان پرت شود خدایی نکرده باعث بروز اتفاق جبران ناپذیری می شود  صرف جهت اطلاع متولیان امر نوش دارو پس از مرگ سهراب فایده ای ندارد.

شهروندان مسکن مهر و لوران  افزودند : چرا مسئولین بفکر نصب و راه اندازی یک دکل برای خدمات ایرانسل نیستند دوسال است از شیوع همه گیری بیماری کرونا در کشورمان می گذرد فرزندان ما بدلیل بیماری کرونا قادررفتن به مدارس نبودند و نیستند و همانطور که همه میدانند کلاس ها بصورت مجازی با پلتفرم های مختلف و بصورت آنلاین که  اکثرا با گوشی های موبایل انجام میگرفت متاسفانه کسانی که مشترک ایرانسل بودند با مشکل ضعف سیگنال در حد صفر مواجه شده اند و فرزندان برای انجام امورات تحصیل و استفاده از خدمات ایرانسل به پشت بام و یا ارتفاع بالایی بروند، آیا این زیبنده است شهرستانی که در مسیرآبادانی و پیشرفت قراردارد اهالی دو محله بزرگ که به شهر جاسک متصل هستند به دلیل عدم آنتن دهی از خدمات شرکت ایرانسل محروم باشند البته مکاتبات و پیگیری های زیادی با فرماندار مخابرات و دیگر ارگانها انجام داده ایم اما تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است  توسعه سواحل مکران یعنی چه ؟! هنوز مسئولین شهر ما نمی توانند در این عصر که عصر ارتباطات است یه دکل ساده را نصب و راه اندازی کنند ما چطور می توانیم امید وار باشیم که این شهر در مسیر توسعه و آبادانی است ، در این برهه از زمان که کشور با مشکل اقتصادی و تحریم ظالمانه دست و پنجه نرم میکند از کجا و چطور میتوانیم از پس هزینه برای خرید مودم های بی سیم بربیائیم .

در همین حین یکی از اهالی مسکن مهر بنام مصطفی به خبرنگاردریای اندیشه در جاسک می گوید ؛ در باره پیگیری ها و مکاتبات اداری گفت : ایرانسل قرار بود از یکسال پیس یک دکل برای خدمات دهی و تقویت آنتن دهی و تقویت آنتن دهی در کنار سالن ورزشی محله لوران و مسکن مهر نصب کند ولی کارشکنی مسئولین از جمله فرمانداری شهرداری و شواری شهر فعلی موجب شده که این شرکت دلسرد و نگذاشتند دکل ایرانسل در این محله نصب شود برای چنین کاری باید مسئولین  پیش قدم و حامی مردم این شهرستان باشند و از این طرح شرکت ایرانسل استقبال می کردند البته این وسط شهرداری بیشترین مشکلات را بوجود آورد و کارشکنی های زیادی از داخل شهرداری کردند تا این دکل در محله مسکن مهر و لواران جنب سالن نصب نشود تا ما اینگونه دچار مشکل شدیم .

مصطفی در ادامه افزود :حال با گذشت دوسال از این موضوع شهرداری مجوز نصب دکل را در مکان مذکور را نمی دهد؟ مگر فرمانداری ا ز موضوع نصب دکل در محله لوران و مسکن مهر اطلاع ندارد ؟ چرا بخوبی اطلاع دارد آنها نمی خواهند مردم در رفاه باشند اگر می خواستند دستور صادر می کردند و دستور میدادند در اسرع وقت و سریع ترین زمان ممکن این دکل نصب می شد بنده با مسئول ایرانسل گرفتم‌اصلا جوابگو ‌نبودند.

مصطفی در پایان صحبت های خود گفت : ما از استاندار   مدیر کل ارتباطات استان و مدیر عامل شرکت ایرانسل در خواست داریم این موضوع را به جد و ویژه از طریق استان پیگیری و حل و فصل نمائید مردم از نبود خدمات دهی شرکت ایرانسل با مشکل مواجه هستند .

لازم بذکر است : مسکن مهر بالای هزار نفر جمعیت دارد ولی مشکلاتی همچون نبود آسفالت مدرسه روشنایی- درمانگاه فضای سبز- تفرجگاه زمین ورزشی و... وجود دارد