یادداشت
  • اجتماعی

  • اردیبهشت 19، 1400 - 10:47


منافع مردم فدای جریان های سیاسی نشود


محمدامین عالی پور


دوره ششم انتخابات شوری اسلامی شهر و روستا در حالی نامزدهای انتخاباتی خود را شناخته است که در این رقابت ها حمایت تمام عیار برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بعضی کاندیداها با تبلیغات زود هنگام مشهود است.
شورای اسلامی شهر و روستا از دیرباز تا کنون به دلیل انتخاب مردمی‌شان از اهمیت بالایی قرار دارد، چرا که مردم با انتخاب اصلح و شایسته، افرادی را از سوی خود وکیل قانونی قرار می دهند تا نسبت به حق و حقوق عامه‌شان پیگیری کنند.
قطعا از قدیم الایام تا کنون افرادی که از سوی مردم برای این امر انتخاب می شوند می بایست معیارهایی را داشته باشند که از مهم‌ترین این معیارها داشتن تخصص کاری، روابط اجتماعی بالا، مدیریت و همچنین قدرت حل مساله می باشد.
هر چه دایره شورایی از سطح روستا به سوی شهر پیش می رود، بار مسئولیت‌ها نیز بالاتر خواهد رفت، چرا که منافع جمعیتی بیشتری را در بر می گیرد.
شهرستان بندرعباس به عنوان مرکزیت پایتخت اقتصادی کشور نیز از این موضوع مستثنی نبوده و در طول پنج دوره شورایی این شهر، چهره‌های گوناگونی را به خود دیده است.
اما اصل ماجرا بر انتخاب افراد و پر کردن صندلی‌های این جایگاه نیست، بلکه اصل بر انتخاب افراد متخصص با این حوزه کاری می‌باشد.
متاسفانه طی سال‌های گذشته تا کنون افرادی با حمایت‌های سیاسی برخی از افراد به این منصب گام برداشته اند که تخصص کاری‌شان در این زمینه نبوده است و حضورشان نه تنها تاثیر مثبت در توسعه شهری نداشته، بلکه به دلیل عدم مدیریت صحیح در این حوزه کاری برای سال‌ها نیز تصمیات نادرستشان بر عملکرد شهری تاثیر سوء داشته است.
با توجه به شنیده‌های موثق،کاندیداهای کنونی تحت حمایت برخی از نمایندگان که همیشه شعار مطالبه گری و احقاق حق را بر سر سایر نمایندگان مانند طبل کوبیدن و منت آن را بر سر مردم گذاشتند الان دست کاندید خاص را محکم گرفته اند و در هر کوی و برزن برای گرفتن رای کشان کشان از مساجد گرفته تا محلات داد مطالبه گری سر می دهند 
افرادی که حتی در پست‌های مدیریتی تجربه کافی نداشته و برای رسیدن به یک صندلی شورایی، آن هم در یک شهر استراتژیک تمام تلاششان را با سواستفاده از موقعیت موجود اقدام به تبلیغات زودهنگام کرده اند.
تا زمانی که جریان های سیاسی برای این شهر بندری تصمیم سازی می کنند قطعا نمی توان شاهد حضور افراد نخبه و لایق این منصب بود.
برای داشتن شهری پویا آن هم  با عنوان کلانشهر، بایست برای نخبگانی که در این راستا سال‌ها عمر خود را به مطالعه پرداخته اند و حرفی برای گفتن دارند، فضا را ایجاد کرد و از حمایت های سیاسی برخی افراد دست کشید، چرا که اگر به دنبال شهری پویا هستیم باید بتوانیم افرادی را به این جمع شورایی هدایت کنیم که کاری را بتوانند با توجه به تخصصشان پیش برند.
لازم است مردم نیز در آبادانی این شهر توجه به رزومه  و تخصص کاری و مدیریتی کاندیداها داشته باشند و با وعده‌های توخالی، شرکت در میتینگ های انتخاباتی ودریافت شام ، کارت شارژ، کارت هدیه و حتی فروختن رای باعث نشوند سال های سال حسرت یک تصمیم نادرست را بخورند.
سرنوشت آبادانی  و ویرانی این شهر به دست خود مردم رقم می خورد و با هر تصمیم نادرست و عدم شناخت از شرایط یک نماینده اصلح، می توان دامنه پیشرفت را سالیان متوالی به عقب انداخت.
امید است با شرایط پیش آمده منافع مردمی را فدای جناح بازی های سیاسی برخی از نمایندگان و مدیران دارای قدرت در این شهر و استان نکرده باشیم و با انتخاب درست  بتوانیم حق شهرمان و حق مردمان ساکن در این شهر را به خوبی ادا کنیم