احکام کارکنان نیروگاه خلیج فارس بدون فوت وقت مورد بازنگری قرار می گیرد
  • اقتصادی

  • دی 09، 1400 - 08:23


مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون؛

احکام کارکنان نیروگاه خلیج فارس بدون فوت وقت مورد بازنگری قرار می گیرد

 

یزدان با بیان اینکه با دستور مستقیم عبدالمکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بندرعباس آمده ام گفت: مشکلات کارکنان نیروگاه برق خلیج فارس بدون فوت وقت پیگیری می شود.

 

با دستور مستقیم وزیر تعاون به بندرعباس آمده ام/ احکام کارکنان نیروگاه خلیج فارس بدون فوت وقت مورد بازنگری قرار می گیرد

 

به گزارش دریای اندیشه به نقل ازشبکه اطلاع رسانی هرمز؛ کوروش یزدان مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون در جمع کارکنان معترض شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس اظهار کرد: دستورالعمل ۶۱/۴۲۹ تبصره ذیل ماده ۴ این دستورالعمل صراحت دارد که شرکت‌های پیمانکاری الزام دارند از ضریب ریالی و طرح طبقه بندی مشاغل کارفرمای اصلی در کارگاه تبعیت کنند.

 

یزدان افزود: ضریب جدول حقوق و مزد کارگر بر پایه حقوقی کارگاه بدون تغییر تنظیم شود. یعنی ضریب جدولی که پایه حقوق و مزد نیروی رسمی یا غیر از هر آنچه که در کارگاه اصلی هست همون ضریب ریالی و جدول باید برای کارگران شرکت های پیمانکاری بر اساس تبصره و صراحت ماده ۴ دستورالعمل ۴۲۹ اعمال شود و لازم الرعایه است.

 

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون تصریح کرد: وضعیت تبصره ذیل ماده ۴۹ قبل از اینکه شما بخواهید موافقت دستگاه و یا کارفرما تحویل بگیرید مراجع حل اختلاف ما در استان آمادگی ورود به این ظرفیت قانونی و صدور آراء دارند چراکه تبصره ذیل ماده ۴ ۶۱/۴۲۹ لازم الرعایه و لازم الاجراست، مجوزهای درون شرکتی به هیچ وقت نمی تواند مانع حق کارگر برای رسیدن به حقوقش باشد و هیچ شخصی نمی تواند با مخالفت مانع اخذ حقوق کارگر شود.

 

یزدان گفت: ما مراجع حل اختلافمان هم رای را صادر می کنند و از ظرفیت اداره کار برای حل این موضوع استفاده می کنیم.

 

وی ابراز کرد: کسانی که  احکام آنها از تاریخ ۱۲/۱۲/۹۹ ضریب جدول ریالی که وزارت نیرو اعلام کرده است حداقل ۳۰ درصد در طرح بازنگری افزایش پیدا کرده و عین آن را طبق دستورالعمل به تمام شرکت های پیمانکاری ابلاغ شده است که پیمانکار موظف است بر اساس شرح خدمات شغلی انجام دهد.

 

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون با بیان اینکه نیازی به این نشست ها و تجمع ها نیست زیرا در قانون کار نسبت به حقوق کارگر به صراحت صحبت شده است، گفت: بر اساس بخشنامه وزیر کار و تعاون، کلیه شرکت های تابعه این وزارت مکلف هستند نسبت به اجرای مفاد قانون کار از قبیل طرح طبقه بندی مشاغل و تمام مختصاتی که در قانون کار هست مکلف باشند.

 

یزدان ادامه داد: شستا یکی از شرکت هایی است که بخشی از صاحبان سهام آن خود کارگران هستند و اصلا نیاز به این مباحث نیست، همه مباحث راهکار دارد و نیازی نیست با تجمع های چند روزه به احقاق حقوق برسند بلکه از طریق مراجع قانونی به راحتی این کار پیگیری می شود.

 

وی عنوان کرد: بر اساس تبعیت از ضریب جدول مزدی و ریالی کارفرمای اصلی برای رفع شبهه های موجود در جدول، هیچ فرقی با پیمانکار و نیروی  کارفرمای اصلی قرارداد کار مستقیم کارفرما در جدول مزدی ندارند و حتی مزایای رفاهی را در دستورالعمل ۳۶ تعلق می گرفت به کارگر که هیات دیوان عدالت اداری باطل کرد اما این دستورالعمل جاری است و دارد اجرا می شود.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون تصریح کرد: ما اول به قانون باید احترام بگذاریم و با توجه به دستور صریح عبدالمکی وزیر تعاون کشور، بازرسی وزارت مکلف شده است که پیگیری کنند و مشکلات حل شود و امروز از همین ظرفیت استفاده می شود و احکام کارکنان نیروگاه برق خلیج فارس بدون فوت وقت مورد بازنظری قرار می گیرد.

گفتنی است شمار زیادی از کارکنان نیروگاه خلیج فارس واقع در منطقه قلعه قاضی در شمال شرق بندرعباس مدت‌هاست در اعتراض به واگذاری این نیروگاه به شستا دست به اعتراض می‌زنند و ز سوی دیگر خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این واحد نیروگاهی با توجه به تصویب و ابلاغ آن از سوی وزارت کارند