ایجاد باغ لیمو و نخلستان در میدان بزرگ میوه و تره بار شهر بندرعباس
  • فرهنگی

  • اسفند 20، 1399 - 11:23


رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بندرعباس خبر داد

ایجاد باغ لیمو و نخلستان در میدان بزرگ میوه و تره بار شهر بندرعباس

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بندرعباس گفت: یک باغ لیمو و نخلستان در میدان بزرگ میوه و تره بار بندرعباس ایجاد شده است.

به گزارش دریای اندیشه، احمد ملایی‌نسب در این باره اظهار کرد: به مناسبت روز درختکاری 600 نهال در قالب یک باغ لیمو و بیش از 800 پاجوش نخل در ورودی شرقی شهر بندرعباس با همکاری سازمان سیما و منظر شهری ایجاد شده است.
وی افزود: در فضای سبز مجموعه نیز انواع میوه های گرمسیری مانند چیکو، پاپایا، انبه، نارنج، موز، گارم‌زنگی، جم و غیره کاشته شده است.
ملایی نسب ادامه داد: علاوه بر ایجاد فضای سبز، رویکرد اقتصادی به کاشت گونه‌های مثمر داشته ایم.
و برای صرفه جویی در منابع آب و نیروی انسانی ،فضای سبز داخل میدان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار و بصورت قطره ای آبیاری می شود و همچنین تصفیه فاضلاب میدان به منظور استفاده از آب تصفیه شده برای آبیاری درختان از اهداف مهم سازمان است که سیستم تصفیه نصب و در مرحله آماده سازی برای بهره برداری می باشد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: نخل نماد شهرهای گرمسیری و یک گیاه مثمر با فرم و بافت بسیار زیبا است که در ورودی مجموعه، که البته بخشی از ورودی شهر نیز محسوب می‌شود، کاشته شده است.
ملایی نسب در پایان خاطرنشان کرد: تنوع گونه های بومی ایجاد مکانی دلنشین و جذاب با هدف استفاده از عملکرد زیست محیطی درختان مانند تصفیه هوا، ایجاد محیطی شاداب و آشنایی شهروندان با درختان میوه گرمسیری از اهداف این سازمان از این اقدام است.