اخذ مالیات،تحقق عدالت اجتماعی به همراه دارد
  • اجتماعی

  • اردیبهشت 08، 1400 - 12:45


مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: شفاف سازی هزینه کرد مالیات به تقویت فرهنگ مالیاتی در کشور نیز منجر خواهد شد و اعتماد مردم را بدنبال دارد.
به گزارش دریای اندیشه به نقل از خبرگزاری فارس ، شاکر رضا مریدی در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: مالیات یکی از اصلی‌ترین راه‌های تأمین منابع لازم برای توسعه کشور است. 
وی افزود: توسعه زیربناها و تجهیز بخش‌های مختلف مدیریت کشور از طریق منابع بدست آمده از طریق پرداخت مالیات از سوی مردم انجام می‌گیرد و لذا اطلاع‌رسانی شفاف از هزینه‌کرد مالیات منجر به تقویت اعتماد عمومی در جامعه نیز خواهد شد.
مدیرکل امور مالیاتی با اشاره به نقش مالیات در تأمین منابع بودجه‌ای کشور و کاهش میزان وابستگی به درآمدهای نفتی، خاطرنشان کرد: اصلاح نظام مالیاتی کشور و تخصصی شدن بخش‌های مرتبط با آن و جلوگیری از فرارهای مالیاتی در سال‌های اخیر سبب شده تا اخذ مالیات به شکل مناسب‌تری صورت گیرد و باید در حوزه هزینه‌کرد منابع مالیاتی نیز شفاف‌سازی مناسب پیگیری شود.
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: فرهنگ مالیاتی در کشور تابعی از فرهنگ عمومی جامعه است و هرچه دریافت و هزینه‌کرد مالیات در جامعه از شفافیت بیشتری برخوردار باشد، فرهنگ مالیاتی اصلاح و به دنبال آن از فرار مالیاتی در کشور نیز جلوگیر می‌شود. مریدی ادامه داد: اکنون بسیاری از کشورها، هزینه‌های لازم برای اداره و توسعه کشور را از طریق مالیات و گسترش روزافزون فرهنگ مالیاتی تأمین می‌کنند و لذا برنامه‌ریزی فرهنگی در راستای تمکین افراد به موضوع مالیات و اثربخشی آن در زندگی روزمره عموم در جامعه می‌تواند به پرداخت آن نیز کمک کند.
وی افزایش هزینه فرار مالیاتی را از دیگر راه‌های کاهش آن برشمرد و بیان داشت: نباید کسی به خود اجازه دهد که با درآمد کلان اما مالیات آن را پرداخت نکند و در نظام مالی کشور اخلال پدید آورد و لذا پرداخت مالیات در ارتباط مستقیم با عدالت اقتصادی در جامعه است.
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان تصریح کرد: از ویژگی‌های یک نظام اقتصادی سالم، برقراری عدالت بر پایه مالیات است و اخذ مالیات در مسیر تحقق عدالت اجتماعی صورت می‌گیرد تا جامعه با توسعه پایدار پیش برود و امکانات و خدمات عمومی در اختیار همگان قرار گیرد.