امام جمعه قشم: خدمات جمهوری اسلامی مطالبات مردمی را ارتقا داده است
  • سیاسی

  • بهمن 10، 1400 - 05:50


 امام جمعه قشم گفت: امروز سطح مطالبات مردم قشم به نبود یا مشکل داشتن آنتن‌دهی و اینترنت در روستاها رسیده که این امر از رشد مطالبات مردم در سایه جمهوری اسلامی حکایت می‌کند.

به گزارش دریای اندیشه حجت الاسلام غلامرضا حاجبی شنبه شب در نشست مشترک شوراهای شهر و روستای قشم با مسوولان این شهرستان افزود: امروز هم حکومت ایران در جهان آبرومند است و هم دولت دلسوز، مردمی و انقلابی در راس کار قرار دارد و هم مجلس شورای اسلامی ویژگی انقلابی است.

وی ادامه داد: نواقص و کمبودهای مختلفی وجود دارد اما باید در کنار این مسایل، برکات نظام جمهوری اسلامی را دید و دانست که این برکات حاصل زحمات، ایثارها و از خودگذشتگی امام خمینی(ره)، شهدا، خانواده شهدا و جانبازان است.

امام جمعه قشم سفر رییس جمهور به قشم را یک فرصت بی بدیل دانست و افزود: از ثمرات این سفر این بود که پرونده خاک خورده ساخت پل خلیج فارس جزو مصوبات قرار گرفت و برای آن بوجه تخصیص خواهد شد.

وی ادامه داد: این تجربه نشان از آن دارد که وقتی تمام مسوولان منطقه از فرماندار و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تا عضو شورای روستا، همه با هم همدل و هم‌صدا شوند، پیام از شهرستان با قدرت به پایتخت ارسال می‌شود و تصمیم‌گیران این مساله را به خوبی می‌توانند تحلیل کنند.

حاجبی با اشاره به مشکل آب آشامیدنی در جزیره تصریح کرد: بومیان قشم حتی در دور دست‌ترین نقطه نباید یک ساعت با کمبود و نبود آب مواجه شوند، اما مطالبه‌گری منطقی دارد که باید رعایت شود.

وی افزود: مهمترین مساله برای مطالبه‌گری توسعه نیروی انسانی است که باید به صورت همدلانه از مسولان بالا دست بخواهیم تا از متخصصان بومی و متعهد و انقلابی استفاده شوند.

امام جمعه قشم ادامه داد: استفاده از نیروهای فهیم و کارآمد هرمزگانی در کل کشور  جزو مطابه‌های اصلی و اساسی ماست.

وی با اشاره به مشکلات درمانی اظهار کرد: امروز هشت دانشگاه  و موسسه عالی در جزیره قشم فعال است و از ۱۲ کشور جهان دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند که می‌توان بر  این اساس طرح شهر دانشگاهی را در قشم اجرا کرد.

حاجبی افزود: در حالی امروز مطالبه مردم قشم بحث ارتقاء خدمات بهداشت  ودرمان است که ظرفیت ایجاد گردشگری درمانی در قشم وجود دارد، اما باید اراده‌ای در مردم و مسوولان این منطقه شکل بگیرد تا این مسایل تحقق پیدا کند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

جلسه مشترک فرماندار، محمد عاشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم با نمایندگان دهیاران و شوراهاهی شهر و روستای این شهرستان شامگاه شنبه در روستای تنبان برگزار شد