امام جمعه قشم:حمایت مردم از دولت جدی است
  • سیاسی

  • اردیبهشت 15، 1401 - 10:50


ا

به گزارش دریای اندیشه ،امام جمعه قشم با بیان اینکه حمایت مردم از دولت جدی است، گفت: مردم از این دولت و از اینکه می بینید رییس جمهور صادقی دارند و زحمت کش و علاقه مند به خدمت است از مجموعه دولت سیزدهم حمایت می کنند.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان قشم که با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که در این شهرستان وجود دارد این است که یک مقداری نسبت به خانواده معزز شهدا، جانبازان و آزادگان در آن حد کاری نشده است، با همه کارهای که انجام شده و با همه خدماتی که به جامعه ایثارگری ما داده شده است.

 

وی با بیان اینکه و باید بخاطر خدماتی که به جامعه ایثارگری قشم شده از مسوولان بنیاد شهید و به همه کسانی که دل به فرهنگ ایثار و شهادت دارند، قدردان باشیم، گفت: اما جا دارد وقتی خدمت خانواده های شهدا که می رسیم یک مقدار کارها را به ویژه در بحث مسکن پدر و مادران شهید و جانبازان بیشتر انجام دهیم.

 

امام جمعه قشم توضیح داد: یک بحث هم در مورد خانواده های شهدا به ویژه فرزندان آنان است که باید به آنان کمک ویژه ای در تسهیلاتی که دولت می دهد، بشود و این که یک حق ناچیز و طبیعی است و مردم هم گلایه نمی کنند، هیچ وقت احساس تبعیض به آنان دست نمی دهد و کسی نمی گوید چرا به خانواده معزز شهدا رسیدگی شده است، بلکه می گویند چرا به خانواده شهدا کم رسیدگی شده است و این خواست عمومی مردم است مگر اینکه یک آدم بی انصافی حرفی را بزند.

 

حجت‌الاسلام حاجبی خطاب به قاضی زاده هاشمی گفت: سلام مردم قشم را به رییس جمهور برسانید و بفرمایید حمایت مردم از دولت مردمی جدی است، مردم از این دولت و از اینکه می بینید رییس جمهور صادقی دارند و زحمت کش است و علاقه مند به خدمت است از مجموعه دولت سیزدهم حمایت می کنند، مسوولین اجرایی در استان هرمزگان در شهرستان قشم، علمای اینجا از دولت مردمی حمایت می کند و اساس هم همین است که مردم این حمایت را دارند اما معیشت مردم و توجه به قشر آسیب پذیر جامعه در حرف ها خلاصه شود، پسند مردم و شایسته مردم این نیست که با دلهره سراغ مغازه و مایحتاج خود بروند.   

 

وی افزود: مردم می دانند زحمت کشی دولت و تلاش دولت مردان را می بینند، در هر جا که می رویم ذکر خیر و حمایت از دولت است، اما معیشت مردم ویژه باید توجه شود آن هم معیشتی که کریمانه باید نسبت به این مردم کریم ایجاد بشود.

 

امام جمعه قشم اظهار داشت: آنچه که امروز توقع ما است در این ساختار انقلاب اسلامی دیدن و توجه کردن به جوانان هرمزگانی است، من وقتی از جوان هرمزگان صحبت می کنم فقط بومیان را نمی گویم و مسئله بومی گرایی را شرک می دانیم بلکه تمام افرادی که در این استان سکونت دارند و گرمای اینجا را تحمل کرده، باید در اشتغال های پایدار دیده شوند.

 

وی تصریح کرد: شغل در هرمزگان ایجاد می شود اما چه اتفاقی می افتد که دوباره بیکاری است، علت آن این است که تصمیم گیران و تصمیم سازان در آن ساختار کسانی نیستند که درد مردم هرمزگان را درک کنند و جوانان نخبه هرمزگان را بکار بگیرند.

 

امام جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه از جایگاه و حق جوانان هرمزگانی تمام قد دفاع می کنم، خاطرنشان کرد: باید هرمزگانی های نخبه در هیات مدیره ها مسوولیت داشته باشند، اگر نمی شناسند ما معرفی می کنیم.

 

شهدا حلقه وصل بین زمینی ها و آسمانی ها هستند

 

شیخ عبدالرحیم خطیبی نیز در ادامه برگزاری شورای اداری شهرستان قشم با حضور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا حلقه وصل بین زمینی ها و آسمانی ها هستند، آنها آسمانی شدند بلکه پیش تر آسمانی بودند که توانستند به آن درجه و آن مقام برسند.

 

وی ادامه داد: شهدا همواره خود را در محضر خدا احساس می کنند و نظارت خدا را بر خود احساس می کردند از این طریق توانستند به فیض شهادت نایل شوند و ما نیز به تاسی از شهدا باید همواره خود را در محضر و تحت نظارت خداوند بدانیم.

 

امام جمعه اهل سنت قشم توضیح داد: ماه مبارک رمضان و ایامی که آن را پشت سر گذاشتیم درسش همین بود که خود را در محضر خدا همیشه احساس کنیم، یکی از رنج های که همه انسان های مومن و مسلمان و بشریت به صورت کلی می برند این است که نظارت خدا را بر خود حس نمی کنند و ما هم اگر رنجی و درد داریم بیشتر از همین جا نشات می گیرد.

 

شیخ خطیبی اضافه کرد: قشم جزیره ای بسیار آرام با مردمانی صبور و بردباری است که وحدت کلمه و یکپارچگی در این جزیره مثال زدنی است و همیشه به عنوان مسئله افتخار مسوولین از آن یاد می کردند که اینجا محل امن است که مردمان شیعه و سنی آن از وحدت عبور کرده و به وصلت رسیده‌اند.

 

وی با بیان اینکه مشکلات موجود ناشی از برخی نارسایی ها و کم کاری ها از گذشته تا به امروز است، گفت: یک سری هم از محدودیت ها و مشکلات است که وجود دارد که ما یک حلقه وصلی هم در این نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم که این حلقه وصل بین مردم و حاکمیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که باید رسالت خود را به خوبی ایفا کنند و از ظرفیت آنان استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه آرمان گرایی لازم است اما حل مشکلات نیازمند واقع بینی است، اظهار داشت: مسائل اساسی همچون تامین آب آشامیدنی، جاده ها در جزیره قشم بر زمین مانده است.

 

امام جمعه اهل سنت قشم افزود: بعضا احساس می شود به شوراها اهمیت لازم داده نمی شود که این روند باید اصلاح شود و شوراهای اسلامی قادر هستند علاوه بر پیگیری مسائل و ارائه مشورت های لازم، در راستای تقویت جو روانی سالم در جامعه ایفای نقش کنند