امام جمعه شهر بندرپل؛ ما مسلمانان آرزوی داشته های همدیگر را به نیت زوال نعمت از برادران مسلمان را نکنیم
  • فرهنگی

  • اسفند 07، 1400 - 06:33


شيخ حسین بازماندگان در خطبه جمعه بندرپل با اشاره به آیه ٣٢ سوره نساء گفت: خداوند متعال بوسیله این آیه دارد باما صحبت می کند که ای بندگان من، اموال و یا هر نعمتی را که دیگران به دست آورده اند و خداوند پاک از فضلش به آنان داده است. 
بهتر است که شما آنرا از حوزه ی آرزوهایتان خارج کنید. 
چرا که از دسترس شما خارج شده و به ملکیت کس دیگری درآمده است
و آرزوی داشتن مال مردم، حاصلی جز حسرت برای شخص نخواهد داشت.

به گزارش دریای اندیشه،امام جمعه شهر بندرپل گفت: این آیه مبارکه به ما می گوید که با صرف آرزوی تنها به نعمت دست نخواهید یافت، چرا که آنهايي را که فضل داده شده اند از طریق کسب به دست آورده اند (للرجال نصیب ممااکتسبوا) 
خداوند راه حل را در این آیه بیان کرده است و فرمود: واسئلوا الله من فضله. یعنی مجال و زمینه برای شما مسئلت فضل از خداوند از طریق کسب است و نفرموده است که از طریق تمنا و آرزوی محال است بلکه فرمود با تمنا راه به جایی نخواهی برد. 
زیرا که مسئلت و کسب است که کارسازاست. 

شیخ بازماندگان افزود: خداوند با این راه حل می‌خواهد بندگانش انرژی خودشان را صرف تمنای بی حاصل نکنند و چشم به داشته های دیگران ندوزند.
تا به راه حل منطقی برسند که فضل خداوند از طریق تلاش نصیب می شود.
پس ما هم باید تمام توانمان را متمرکز بر تلاش و مسئلت از خداوند متعال بکنیم. 

شیخ بازماندگان خطاب به نماز گزاران گفت: خوب به این آیه شریفه فکر بکنید و نکته های دقیق این آیه را ببینید. آیات قبل، از حرام خواری نهی فرموده است و این آیه به ریشه حرام خواری اشاره می کند و یکی از ریشه ی حرام خواری طمع و آرزوی محال است. 

امام جمعه شهر بندرپل با یادآوری اینکه این آیه حامل پیام‌های گوناگونی است که ما مسلمانان باید این پیام ها را خوب شناخته و در زندگَی معنوی و مادیمان پیاده نماییم.
خداوند دارد به ما میفرماید که ای بندگان من به داده های من الله راضی باشید و حسودانه آرزوی برتری‌های دیگران را نداشته باشیم. 
خداوند به ما می فرماید: به جای نشستن و غصه خوردن و خود را مشغول به تمنای آنچه دیگران دارند. در پی کسب و تلاش باشیم. 

شیخ بازماندگان گفت:  این آیه ٣٢  سوره مبارکه نساء به ما می فهماند که به خصلت ها جهت بدهیم، جهت صحیح چرا که آرزو در انسان است 
اما جهت این آرزو را درخواست نعمت از خدا قرار دهیم، نه سلب نعمت از دیگران. 
لاتتمنوا-   واسئلوا الله من فضله. 
به جای چشمداشت به داشته های دیگران به فضل و لطف خدا چشمداشت داشته باشید. 

امام جمعه شهر بندرپل در فرازی دیگر از خطبه نماز جمعه شهر بندرپل گفت: باید فرهنگ فرزند آوری در جامعه ترویج شود و جمعیت افزایش یابد چرا که یکی از راههای اقتدار جامعه اسلامی کثرت جمعیت ما مسلمانان است و در روز قیامت پیامبر گرامی اسلام به زیادی تعداد نفرات امت افتخار و مباهات می کند. 

 شیخ حسین بازماندگان امام جمعه بندرپل گفت: اگر جمعیت کشوری کم شود در عرصه های مختلف علمی فرهنگی و سیاسی دچار مشکل خواهد شد.

امام جمعه شهر بندرپل با انتقاد از کاهش فرزندآوری در کشور گفت: مسئولان باید شرایط افزایش جمعیت را مهیا کنند زیرا جامعه ای که پیر باشد باید برای آن هزینه کرد.

 امام جمعه بندرپل  تاکید کرد:
رشد جمعیت کشور به سمت صفر شدن حرکت می کند و تنها راه حفظ جمعیت این است که از هر خانواده ای  فرزندان کثیری متولد شود.

امام جمعه شهر بندرپل افزود: اگر خواهان شوکت، اقتدار و حفظ اسلام هستیم باید فرزند آوری بیشتر شود و جمعیت افزایش یابد.

وی تاکید کرد: مسئولان باید شرایط افزایش جمعیت را مهیا کنند.