امام جمعه شهرستان بندرلنگه: بعثت پیامبر سرنوشت ساز ترین حادثه تاریخ بشریت است.
  • فرهنگی

  • اسفند 07، 1400 - 06:28


مردم از رئیس جمهور محترم بخاطر تصمیم قاطعانه آزاد سازی سواحل قدردان هستند و انتظار دارند در سایر مسائل مهم مثل مبارزه با فساد اداری ،کنترل بازار در آستانه عید نوروز و اصلاح روند تولید خودرو در کشور نیز قاطعانه و انقلابی عمل نمایند.
با توجه به سفر موفقیت آمیز رئیس محترم جمهور به قطر و توافقات انجام شده از استاندار و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود، حداکثر بهره برداری را در زمینه گسترش تعاملات اقتصادی و رونق تجارت بین شهرستان بندرلنگه و استان هرمزگان با کشور قطر داشته باشند.
به گزارش خبر نگار دریای اندیشه از بندرلنگه . امام جمعه محترم شهرستان بندرلنگه .
حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به تفسیر آیه ۶  سوره صف 《وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ ۖ فَلَمَّا جَاءَهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا هَٰذَا سِحْرٌ مُبِينٌ‌》 بیان کردند: این آیه مژده بعثت حضرت محمد(ص) بعد از حضرت عیسی را از زبان عیسی برای پیروانش مطرح می نماید.
در کتاب های آسمانی قبلی مکرر مژده بعثت پیامبر اسلام به پیروان عیسی و موسی علیهما سلام الله داده شده است.
ایشان ادامه دادند:دین یک مجموعه کاملی است که دارای بخش های مختلفی هست ،هر پیامبر مسئول آوردن و اجرای بخشی از آن است برهمین اساس هر پیامبری ،پیامبر بعد خود را معرفی و تایید می کرد و از پیروان خود می خواست که از او پیروی نمایند.
پیام اسلام بعنوان پیامبر خاتم پیغمبران و آوردند کاملترین دین مورد تایید و سفارش حضرت عیسی علیه السلام بوده است.
امام جمعه شهرستان بندرلنگه بیان کرد:روز بعثت مهمترین روز و سرنوشت ساز ترین حادثه تاریخ در عالم بشریت  است واین روز را مسلمانان عید می دانند و با برگزاری جشن و بازخوانی سیره حضرت رسول (ص) سعی در زنده کردن سیره آن پیامبر عظیم الشان دارند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ۲۵ رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را تسلیت گفتند.
ایشان با اشاره به  ۱۰ اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی این روز را گرامی داشتند و از همه متولیان تربیت اسلامی و دینی روحانیت معظم ،حوزه های علمیه شهرستان مربیان و معاونین پرورشی مدارس تقدیر و تشکر کردند. 
امام جمعه شهرستان بندرلنگه بیان کرد:مذاکرات وین به روز های حساس خود رسیده و غربی ها خصوصا رسانه های وابسته به جبهه سلطه با روایت سازی های جعلی و جهت ساز به دنبال انحراف افکار عمومی و شرطی کردن نتایج مذاکرات هستند تا با فشار روانی طرف ایرانی را مجبور به پذیرش برخی از زیاده خواهی های خود نمایند.
اما ملت قهرمان و بصیر ایران پشت سر مذاکره کننده گان انقلاب خود هستند و از ان های می خواهند ذره ای از حقوق حقّه ی مردم ایران کوتاه نیایند.
ایشان با اشاره به دستور رئیس محترم جمهور با تعیین روز شمار برای اجرای عقب نشینی دستگاه های دولتی و مکان های شخصی تا ۶۰ متری از حریم دریا و قاطعیت اجراء چهار نکته را در این زمینه بیان نمودند:
۱_ اینگونه تصمیمات عدالت محور که همه در مقابل قانون یکسان دیده می شوند و اول از خود ادرات نهاد ها و دولت شروع می شود و با هرگونه گردن کلف، قاطعانه برخورد می شود باعث شادمانی مردم و ایجاد امید در دلها می شود.
۲_استمرار نظارت و پیگیری تا حصول نتیجه کامل در این دستورات ضروری است.
۳_کارهای اصلاحی بزرگ  اینگونه ای باید با همرای همه قوا و مجموعه های نظام باشد،همانگونه که دولت و قوه قضائیه در این مسئله همکاری بسیاری خوبی داشته و دارند.
۴_مردم از دولت آیت الله رئیسی انتظار دارند در کار های مهمی مثل تسهیل مجوز صدور کار آفرینان، عملیاتی سازی قانون دولت الکترونیک، هماهنگی همه دستگاه ها در کنترل بازار در آستانه عید نوروز، مبارزه با هرگونه فساد اداری و ترک فعل مسئولان ، اصلاح روند تولید خودرو در کشور و.... نیز همین گونه قاطع و انقلابی عمل نماید.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا بیان کردند:سفر موفق و هدفمند رئیس جمهور کشور به قطر با هدف تقویت روابط  با همسایگان خصوصا در زمینه صادرات و تجارت و دستاورد های خوب این سفر خبر خوبی بود که همه امید ها را به تصمیم جدی دولت در تعاملات حداکثری با کشور های همسایه و دپیلماسی فعال سیاسی اقتصادی برای بی اثر کردن تحریم های ظالمانه و بهبود معیشت مردم شریف را بیشتر نمود.
ایشان گفتند:استان های جنوبی به ویژه استان هرمزگان و شهرستان بندرلنگه میتواند بیشترین تعاملات فرهنگی و اقتصادی را با کشور قطر خصوصا در آستانه مسابقات جام جهانی فوتبال در آن کشور داشته باشد.
امید است استاندار محترم و نماینده گان محترم استان در مجلس شورای اسلامی از فرصت سفر ریاست محترم جمهوری به قطر و مصوبات و توافق نامه های امضا شده نسب به بهره برداری از این توافقات حداکثر استفاده را برای گسترش تعاملات اقتصادی با قطر و رونق تجارت و اقتصاد شهرستان بندرلنگه و استان هرمزگان بنمایند.
ایشان در پایان به حوادث اخیر اکران و روسیه اشاره و گفتند: نا آرامی در اکراین خبری نگران کننده است که آمریکا ومتحدانش در ناتو عامل اصلی آن هستندکه با گسترش ناتو به شرق دنبال تنش زایی هستند.