امام جمعه شهرستان مطرح کرد؛ ترغیب و تشویق مردم به فرزندآوری از وظایف رسانه در جهاد تبیین است
  • فرهنگی

  • اسفند 07، 1400 - 06:43


حجت‌الاسلام صالحی ترغیب و تشویق مردم به فرزندآوری از وظایف رسانه در جهاد تبیین خواند و گفت: جایگزینی تریبت حیوانات به جای تربیت فرزند یکی از القائات پر خطر دشمن است که منتج به تضعیف روند حرکت قدرتمند نظام اسلامی خواهد شد.


به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از بندرخمیر؛ حجت الاسلام والمسلمین صالحی امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: ماه رجب فرصت بسیار ارزشمندی است که در صورت غلفت قابل جبران نیست و این خوان الهی در حال جمع شدن است.

وی با ذکر روایتی از وجود ذی رحمه حضرت ختمی مرتبت محمدالمصطفی ص در تعظیم ماه رجب، بیان کرد: که حضرت فرمودند: ماه رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است.

خطیب جمعه شهرستان خمیر ادامه داد: پیام مهم برخاسته از این روایت این است که حقیقتا وجود انسان در هیچ زمانی مثل ماه رجب آماده مغفرت نیست و طرف دیگر خدای رحمان نیز توجه ویژه ای بر بندگانش در این ماه دارد.

حجت الاسلام صالحی گفت: با توجه به در پیش بودن روز شهادت امام کاظم علیه السلام باید درس مهمی که این امام همام به همه عالم اسلام داد توجه شود و آن این است ایشان حتی لحظه از مبارزه با باطل و کوشش برای برقراری حکومت حضرت رب العالمین دست نکشید و در دوران اختناقی که حاصل حکومت حاکمان ظالم عباسی ایجاد شده بود تمام قوت خود را در راه تبلیغ و تبیین اسلام ناب قرار داد و هیچ اقدامی در سرنگونی حکومت جور و ظلم صرف نظر نکردند.

وی افزود: عید مبعث به طور دقیق عید اسلام به تنهایی نیست بلکه عید بشریت است زیرا آنچه به خوبی در بعثت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مورد توجه گرفت حفظ حرمت و شأن انسانیت ذیل اقامه احکام توحیدی بود.

امام جمعه  شهرستان بندر خمیر گفت: امام خمینی ره فرمودند آن چیزی که باید به آن توجه کنیم این است که با بعثت رسول الله (ص)، که با این واقعه مهم و عظیم راه رفع ظلم و ستم را به بشریت فهمانده شد، راه اینکه بتواند با قدرت‌های بزرگ مادی مقابله کنند.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: جنبش هایی که حاصل بیداری اسلامی شکل می‌گیرد و انقلاب اسلامی یک نمونه آن است به خاطر توجه به باطن معارف و مفاهیمی است که در بیان و سیره حضرت نبی الله و اهل بیت علیهم السلام وجود دارد و ترویج شد.

وی بیان کرد؛ در جامعه اسلامی تک تک ما مکلفینی هستیم که اعم از شأن شخصی و اجتماعی وظایفی داریم. پیامبر اکرم ص فرمودند: من در میان دو جاهلیت برانگیخته شدم و البته دومی آن بدتر از اولی است.
امام جمعه شهرستان بندر خمیر اضافه کرد : جاهلیت دومی که علی الظاهر در دوران ما وپیش از ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است از آن جهت خطرش بیشتر است که بنا به فرموده امام صادق ع در جاهلیت اول حضرت ختمی مرتبت به جنک چوب و سنگ و بت های ساخته شده رفت ولی در جاهلیت دوم عده ای با احتجاج به ظواهر قرآن و دین به مقابله با حضرت قائم روحی فداه خواهند پرداخت و این درحالی است که از فهم درست باطن مفاهیم وآیات الهی بسیار فاصله زیادی دارند.جاهلیت که در طول تاریخ حاصل غفلت ها است موجب عقب افتادگی ملل مختلف و خصوصا جامعه اسلامی شده است.

حجت الاسلام صالحی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب امروز فرزند آوری و ازدیاد جمعیت را یک تکلیف می‌دانند و هر رسانه ای که بر خلاف این دستور مهم حرکت کند قطعا مزدور دشمن و در حال تضعیف نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد القائات دشمن موجب نا امیدی جامعه از روند پیش روی انقلاب شود و النهایه با تبلیغات سوء خود زمینه کهولت جامعه وضعف کشور فراهم شود.

امام جمعه شهرستان خمیر یادآوری کرد: امروز به هجمه های رسانه ای دشمن تمام قوت خود را برای دور کردن مردم از اهداف عالیه خود قرار داده است و به خوبی می‌داند مهمترین زیرساخت انقلاب نیروی مومن خدا باور اوست و نفوذ فرهنگ منحط خود در تربیت سگ وگربه به جای تربیت فرزند در بین خانواده از جمله همین برنامه ریزی ها است.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: در روزگاری که جهاد تبیین مهمترین وظیفه و رسالت تمام اقشار مهم جامعه خصوصا اهل تریبون و رسانه شناخنه می‌شود نباید از هیچ کوششی در راه توسعه میزان توسعه امید عمومی دریغ کرد.