امکان انجام پلاسما درمانی در هرمزگان وجود دارد / ابتلای 7 مادر باردار به کرونا
  • فرهنگی

  • فروردین 27، 1399 - 12:23


رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ویدیو کنفراس مطبوعاتی با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه امکان انجام پلاسما درمانی در هرمزگان وجود دارد، گفت: شرایط آزمایشگاهی مناسبی در این خصوص در هرمزگان وجود دارد و مجوزات لازم برای انجام آن هم به بخش عفونی داده‌شده است.

به گزارش دریای اندیشه؛دکتر حسین فرشیدی با بیان اینکه روزانه بیماران بسیاری در بخش های مختلف داریم این امکان وجود ندارد از تمامی آن ها در ورود اولیه سی تی اسکن بگیریم، اظهار کرد: این امکان نیز که بخواهیم از تمامی افراد جامعه سی تی اسکن ریه بگیریم، وجود ندارد.

فرشیدی با اشاره به تشخیص هفت مورد خانم باردار کرونا مثبت در هرمزگان، اضافه کرد: هر فرد مراجعه‌ کننده‌ای به بیمارستان‌های هرمزگان که همه علائم کرونا را داشته باشد ابتدا سی‌تی‌اسکن گرفته و سپس مورد تست قرار می‌گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا نیز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از بیمارستان شریعتی بندرعباس به تعویق افتاد، ادامه داد: امیدواریم تا اواخر خردادماه بیمارستان شریعتی بندرعباس به بهره‌برداری برسد. بخش سی تی اسکن نیز به این بیمارستان اضافه شد که مراحل تکمیلی آن در حال انجام است.

وی عنوان کرد: موارد مثبت کرونا در روستاهای هرمزگان نیز مربوط به افرادی بود که به شهرها تردد داشتند و باید دقت کنیم در حال حاضر نباید افراد به دنبال جابجایی جمعیت باشند و متأسفانه این موضوع به‌طور دقیق انجام نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه باید افراد نیز با دانشگاه علوم پزشکی تعامل داشته و در کنترل آن همکاری کنند، اظهار کرد: تاکنون در برخی از شهرستان ها از جمله بشاگرد، ابوموسی و سیریک بیمار مبتلا به کرونا پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تراکم بیمار به جمعیت در استان هرمزگان به جزیره کیش تعلق دارد، اضافه کرد: بیشترین آمار کرونا مثبت در استان هرمزگان به شهرستان بندرعباس تعلق دارد.

فرشیدی خاطر نشان کرد: به آمار و ارقام وزارت بهداشت و درمان اعتماد کنید، ارائه آمار بیماری کووید 19 در کشور بر اساس چارچوب و همان ضوابطی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است و نباید به آمار ارائه شده شک کرد.