از اواسط هفته از میزان شدت فعالیت مونسونی در هرمزگان کاسته خواهد شد
  • فرهنگی

  • مرداد 06، 1398 - 09:04


به گزارش روزنامه دریای اندیشه،کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه به تدریج تا اواسط هفته از میزان شدت فعالیت مونسونی  کاسته خواهد شد، خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی تغییرات قابل توجهی پیش بینی نمی شود.

مرضیه سی سی پورافزود: طی امروز همچنان شاهد تاثیرات سامانه فصلی در استان خواهیم بود، در مناطق دریایی با توجه به  سوی بادهای جنوب شرقی دریا در ساعات صبح تا ظهر متلاطم پیش بینی می شود که توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی با احتیاط کامل تردد کنند.

وی اظهار کرد: از میزان سرعت باد جنوب شرقی در ساعات بعدازظهر کاسته خواهد شد و از اواخر شب تا صبح دوشنبه در شرق تنگه هرمز و دریای عمان شاهد شدت بادهای جنوب شرقی گاه در محدوده 40 کیلومتر بر ساعت خواهیم بود که سبب نامساعد شدن شرایط دریایی در این مناطق خواهد شد و توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر شرقی و مرکزی استان صورت گیرد.

سی سی پور ادامه داد: در ارتفاعات استان نیز رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار موقتی باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد خواهیم داشت که  توصیه می شود با توجه به این شرایط از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری شود.

وی با بیان اینکه به تدریج تا اواسط هفته از میزان شدت فعالیت مونسونی  کاسته خواهد شد، خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی تغییرات قابل توجهی پیش بینی نمی شود.