از جابه جایی۶ زن باردار با بالگرد تا نیاز به سرویس بهداشتی و حمام سیار در مناطق سیل زده هرمزگان
  • فرهنگی

  • بهمن 01، 1398 - 14:24


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به تشریح آخرین اقدامات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده شرق هرمزگان پرداخت‌ .

به گزارش دریای اندیشه، حسین فرشیدی با بیان اینکه نیاز به تامین سرویس بهداشتی و حمام سیار در کمپ های اسکان مردم در این مناطق وجود دارد، تصریح کرد: در این مدت جابهجایی ۶ زن باردار با بالگرد اورژانس جهت مراقبت بیشتر صورت گرفت و ۳۷ خانه بهداشت از ۴۰ خانه بهداشت فعال در جاسک نیز اکنون در حال خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به پیگیری ادامه درمان بیماران مبتلا به سل و HIV مثبت در منطقه، اضافه کرد:  تاکنون ۱۸ مورد بیماری اسهالی دیده شده که مربوط به روزهای اول سیل و قبل از توزیع آب سالم آشامیدنی بوده است که شناسایی و مورد درمان قرار گرفتند.

این مقام بهداشتی و درمانی با بیان اینکه ۴۶۰ دز واکسن هپاتیت A جهت پیشگیری از طغیان این بیماری نیز در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است، اظهار کرد:  ۷۵ پشه بند برای پیشگیری از بیماری مالاریا نیز در منطقه توزیع شده است.

وی با اشاره به در اختیار قرار دادن محیط های کشت و نمونه گیری جهت تشخیص بیماریهای التور (وبا )، سرخک، دیفتری و سیاه سرفه در مناطق سیل زده هرمزگان، اضافه کرد: سرم ضد عقرب و مار، آنتی توکسین بوتولیسم به جهت مصرف غذاهای کنسروی، سرم و واکسن ضد هاری،  ۶۰۰ دز واکسن آنفلوآنزا جهت تزریق به زنان باردار پرخطر و واکسن های روتین به میزان کافی جهت جبران واکسن های آسیب دیده و غیر قابل مصرف نیز در مناطق سیل زده شرق هرمزگان توزیع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پایان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده همچنان ادامه خواهد داشت.

 طبق آخرین اطلاعات کسب شده از جمعیت ۶۳ هزار نفری شهرستان جاسک ۴۳ هزار نفر و ۱۴۳ روستا تحت تاثیر سیل قرار گرفته و مسیر ارتباطی ۲۲ روستا مسدود است که ۱۴ روستا هنوز دسترسی به آب سالم آشامیدنی ندارند.