از سوی مراکز کانون پرورش فکری هرمزگان؛ برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی با محوریت انقلاب اسلامی
  • فرهنگی

  • بهمن 25، 1400 - 10:15


در آخرین روزهای فجر ۱۴۰۰ ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی با محوریت انقلاب اسلامی در مراکز کانون هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی‌ اداره کل کانون پرروش فکری هرمزگان؛ با محوریت انقلاب اسلامی در مراکز کانون هرمزگان برنامه‌های متنوعی برگزار شد.  

 

 ویژه برنامه آفتاب انقلاب با مشارکت مراکز سیار روستایی، حاجی آباد و مرکز  شماره ۱ بندرعباس برگزارشد.

 

در این برنامه مشترک محمد رزم یکی از مبارزان انقلابی هرمزگان و از فرهنگیان بازنشسته، دعوت بود.

 

وی به حضور پررنگ مبارزان با طاغوت ستم شاهی پرداخت و گفت:

 

مبارزات و جانفشانی مردم غیور و انقلابی هرمزگان همگام با دیگر شهرهای کشور به ویژه در روزهای قبل از پیروزی انقلاب، همواره یادآور رشادت‌های دلاورمردان دریادلی است که همواره در عرصه‌های مختلف و پشتیبانی از انقلاب اسلامی حضوری پررنگ داشته و دارند.

 

این مبارز انقلابی همچنین در ادامه خاطراتی که از مبارزات خود داشت را برای اعضا تعریف کرد و اعضا را تشویق به مطالعه و خواندن کتابهای انقلابی نمود.

 

در ادامه برنامه سمیه اسلامی مسئول مرکز شماره یک بندرعباس گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و اندیشه‌های روشن حضرت امام خمینی(ره) و بیان دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی از برنامه‌های ویژه دهه فجر است.

 

وی افزود: همه باید کمک کنیم تا هدف‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به قشرها و نسل‌های مختلف با روش‌های نوین و هنری انتقال پیدا کند.

 

در ادامه عارف کریمی مسئول مرکز حاجی آباد نیز به گفتگو با اعضا پرداخت و گفت: در این ویژه برنامه تلاش شده علاوه بر معرفی درست و کیفی انقلاب اسلامی به نسل جدید فضایی شاد، با نشاط، جذاب و مفرح برای کودکان و نوجوانان فراهم شود.  

 

از دیگر برنامه های این جشن، آموزش گل لاله و خوانش دکلمه توسط عمران سعیدی‌فر عضو مرکز شماره یک بندرعباس و همچنین اجرای مسابقه با آهنگ‌های انقلابی بود.

 

در پایان بهنوش بلالی‌پور به معرفی کتاب بهادر از انتشارات کانون پرداخت و به اعضا یادآور شد همیشه اتحاد می‌تواند انسان‌ها را به هدف و خواسته‌های خود برساند.

 

از سوی مجتمع آفرینش بندرعباس نیز جشنی در فضای مجازی با حضور  بیش از ۱۴۰ نفر از دانش آموزان دور دوم دبستان دخترانه شهدای ملی گاز برگزار شد.

 

در این برنامه ضمن پخش سرودهای انقلابی تعدادی از دانش آموزان به اجرای برنامه پرداختند.  

 

در ادامه بهنوش بلالی پور کارگاه کاردستی ستاره‌های تزیینی را به روش کاغذ و تا آموزش داد. این آموزش با هدف مهارت‌آموزی و تزیین مراسم‌ها و جشن‌ها  توسط خود بچه‌ها صورت گرفت.

 

در ادامه انیمیشن بهادر ساخته عبدالله علیمراد از تولیدات کانون پرورش فکری با موضوع وحدت و ظلم ستیزی پخش شد.

 

 

 

خبرهای رسیده حاکی از برگزاری جشن انقلاب در کانون جاسک است.

 

در این رابطه الهام اشرافی جاسکی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیرکانون بسیج هنرمندان شهرستان جاسک گفت: این برنامه به همت کانون پرورش فکری و با همکاری کانون بسیج هنرمندان با هدف تبیین انقلاب و گرامی‌داشت ایام الله دهه مبارک فجر به صورت وبینار ویژه اعضا، اولیاتربیتی، مسئولین و خانواده‌ها برگزار گردید.

 

 

 

دراین برنامه حجت الاسلام والمسلمین عباس ذاکری امام جمعه شهرستان جاسک گفت: دهه فجر و یاد و خاطره بنیان گذارانقلاب اسلامی ایران و همه عزیزانی که برای عزت کشورمان کوشیدند را گرامی می‌داریم. اکنون مسئولیت ما درقبال انقلاب سنگین است و باید این انقلاب را که میراث امام راحل است به آیندگان این کشور به سلامت تحویل دهیم.

 

علی مهرانی فرماندار شهرستان جاسک ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه گفت: ما با افتخار و سربلندی جشن چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برپامی کنیم و با تمام توان از آرمان‌های امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری پاسداری می‌کنیم.

 

اعضا فعال جاسک مبینابهرامی و محمدجوادصحرانشین دراین برنامه با اجراشعرخوانی و دکلمه به هنرنمایی پرداختند.

 

همچنین مجری برنامه فاطمه شیهی‌زاده عضو ارشد کانون پرورش فکری جاسک برعهده داشت. قصه‌گویی توسط یاسمن عباسی و مسابقه انقلاب توسط مرضیه فیروزی مسئول کانون میناب اجرا گردید

 

دراین برنامه شاعران جاسک قاسم برنده دبیرانجمن شعروادب، جمال بابیزان شاعربلوچ و انقلابی حضور داشتند که به خوانش سروده‌های انقلابی پرداخت. علی بلوچ فعال حوزه هنر شهرستان و استان برگزیده جشنواره تئاترفجر و عضو پرورش یافته کانون پرورش فکری جاسک به بیان خاطرات خود از اجراهای دهه فجر پرداخت.

 

درپایان از برگزیدگان مهرواره‌های عکاسی منطقه‌ای سهراب جهانشاهی، مهرواره چندقدم مانده تافرات شیوا علی‌نژاد و فاطمه معتمدی‌فر و جشنواره بین المللی قصه‌گویی بخش مادربزرگ فاطمه امیرمرادی، محمدجوادصحرانشین بابت خوانش شعردر وصف سردار دلها شهید قاسم سلیمانی تجلیل به عمل آمد.

 

همچنین گزارش‌های رسیده از مرکز بستک نشان از برگزار جشن چهل و سومین بهار انقلاب دارد.  

 

در این جشن که برنامه‌ها توسط  اعضا اجرا شد؛ شعر خوانی، قصه‌گویی، مطرح کردن معما و لطیفه، بازخوانی از شعرهای انقلابی دف زدن و خواندن داستان طنز  و دکلمه اجرا شد.

 

همچنین آهنگ و نماهنگ‌های انقلابی پخش و با حضور مربی مسئول این مرکز مسابقه و معرفی شخصیت برگزار شد.

 

همچنین در ادامه در راستای چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محفل خاطرات انقلاب با حضور هادی سواری مبارز انقلابی در مرکز ابوموسی برگزار گردید.

 

به گفته نجوا آزاد مسئول کانون ابوموسی: تببین دستاوردهای انقلابی برای کودکان و نوجوانانی که آن روزها را از نزدیک ندیده‌اند داری جذابیت‌های زیادی است و باعث می‌شود تا آنان بیش از پیش با انقلاب اسلامی و رویدادهای آن زمان آشنا شوند.

 

در همین راستا و با هدف تببین دستاوردهای انقلابی و انتقال زحماتی که برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی توسط نسل‌های قبل کشیده شده است مرکز ابوموسی به اجرای ویژه برنامه خاطرات انقلاب پرداخت.

 

هادی سواری مبارز انقلابی به بازگویی خاطرات شیرین انقلاب پرداخت و کودکان و نوجوانان را با فرهنگ همدلی و وحدتی که بین مردم در آن زمان حاکم بود بیشتر آشنا کرد