با شدت شیوع امیکرون: دانش آموزان مشکوک به بیماریهای تنفسی دوهفته مجازی آموزش ببینند
  • فرهنگی

  • بهمن 09، 1400 - 09:32


عبدی بحرینی با ابراز نگرانی از شیوع امیکرون به مدیران یادآور شد در صورت ابتلاء دانش آموزان به بیماری های تنفسی آموزش آنها در فضای مجازی دنبال شود.

 

به گزارش دریای اندیشه به نقل از  شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ عبدالله عبدی بحرینی مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان در شورای اداری آموزش و پرورش رودان اهتمام جدی مدیران به بحث سلامت دانش آموزان را یکی از اولویت های مورد انتظار جامعه عنوان و گفت: در وضعیت شیوع سویه امیکرون مدیران نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل های بهداشتی و تنظیف آموزشگاه ها داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اگر دانش آموزی دارای علائم تنفسی نظیر، سرماخوردگی، آنفولانزا یا تست مثبت کرونا باشد می بایست به مدت دو هفته در فضای مجازی آموزشها را دنبال کند و اگر در یک کلاس درس بیشتر از دو نفر با آنفولانزا و تست مثبت روبه رو بودند کل کلاس برای دو هفته در فضای مجازی برگزار شود.

عبدی بحرینی یادآور شد: اگر در محل زندگی دانش آموز و یا معلم، یکی از اعضای خانواده نیز با بیماری تنفسی آنفولانزا یا کرونا مثبت روبه رو بود، به منظور پیشگیری از ابتلاء سایرین به مدت دو هفته اجازه حضور در مدرسه را ندارند و می بایستی آموزشها را از راه مجازی دنبال کنند.

مدیر آموزش و پرورش رودان خاطرنشان ساخت: آموزگاران ابتدایی در صورت ابتلاء به هر کدام از بیماریهای تنفسی کلاسهایشان مجازی می شود و دبیران متوسطه نیز در صورت ابتلاء ، با توجه به اینکه به صورت چرخشی در مدارس حضور می یابند، کلاسهای مدارسی که از سه روز قبل در آنجا کلاس برگزار کرده اند نیز فعالیتشان به مدت دو هفته در فضای مجازی دنبال شود.

وی در باره نگرانی خانواده ها از شیوع امیگرون اظهار داشت: تشکر و قدردانی میکنیم از خانواده هایی که با دلسوزی و سعه صدر در این دو ساله همراه نظام تعلیم و تربیت بود و همه به این امر واقف هستیم که افت تحصیلی دانش آموزان با فضای مجازی بیشتر می شود اما وقتی پای سلامت دانش آموزان و جامعه در میان باشد چاره جز رفتن به سمت فضا مجازی نداریم.

استفاده از ماسک و وسایل شخصی برای دانش آموزان و همکاران، حفظ فاصله اجتماعی ۲ متری در کلاس درس و محیط مدرسه، شستن مرتب دستها با آب و صابون، بررسی گواهی سلامت مستخدمین و رانندگان سرویس های ایاب وذهاب دانش آموزی، بوفه مدارس کماکان تعطیل و دانش آموزان صرفا از خوراکی های خانگی استفاده کنند.