به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهور، عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۶۷ روستای هرمزگان آغاز شد
  • اقتصادی

  • بهمن 18، 1400 - 09:35


همزمان با هفتمین روز از دهه فجر عملیات اجرایی طرح بزرگ و ملی آبرسانی به ۶۷ روستای بدون شبکه آب هرمزگان روز دوشنبه به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رییس جمهور و با مشارکت وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش دریای اندیشه مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در این مراسم که با حضور استاندار هرمزگان در روستای گواه کوه و تنب سیک بخش دژگان بندرلنگه آغاز شد، گفت: قرار است ظرف مدت ۳۰ ماه به ۶۷ روستای بدون شبکه آب یا ایجاد حدود یکهزار کیلومتر شبکه آب در چهار مرحله آبرسانی صورت گیرد.
امین قصمی افزود: این طرح بزرگ توسط قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت زدایی نیروی دریایی سپاه اجرایی شود و جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.
وی بیان داشت: در این طرح قرار است بیش از ۶۷ مخزن ذخیره آب با حجم ذخیره افزون بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب برای روستاهای مورد نظر احداث شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: در برخی مناطق استان نیز در مجموع حدود ۶ حلقه چاه جهت استخراج آب حفر و به شبکه آبرسانی روستایی متصل می‌شود.
قصمی ادامه داد: این طرح جهادی از اولویت‌های مهم دولت بوده که با اعتباری افزون بر ۱۱ هزار و ۴۰ میلیارد ریال به سرانجام برسد.
استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره نشان داده در کنار دولت و مردم ایستاده و در برهه‌های مختلف تاریخی خدمات ارزنده‌ای را در زمان جنگ و پس از آن با انجام طرح‌های مختلف ملی و محرومیت زدایی ارائه کرده است.
مهدی دوستی افزود: در شان مردم هرمزگان نیست که با این ثروت بی نظیر که برخی مناطق و روستاها تشنه باشند، بر همین اساس رفع تشنگی و آبرسانی به مناطق مختلف استان به دستور مستقیم رییس جمهور، در این زمینه کار آغاز شده است.
وی بیان داشت: آبرسانی در فرهنگ دینی و ملی ما وجود دارد و بر همین اساس اهتمام مناسبی برای رفع مشکل آب در سطح استان داریم.
وی تصریح کرد: در این طرح که با مشارکت وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرایی می‌شود بخشی از مشکل آب حل می‌شود و با تشکیل قرارگاه قمر بنی هاشم در استان و پای کار آمدن صنایع مستقر در هرمزگان بخش دیگری از مشکل کم آبی و تنش آبی روستاها مرتفع می‌شود.
مهدی دوستی گفت: استان هرمزگان افزون بر یکهزار و ۶۰۰ روستا دارد که شمار زیادی از روستاها با تنش آبی مواجه هستند و ۳۷۵ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود از این رو باید توجه ویژه‌ای به بحث آبرسانی در استان داشته باشیم.
وی ادامه داد: در شهرستان قشم متأسفانه جمعیت زیادی با تنش آبی مواجه هستند که لازم است در این جزیره نیز اقداماتی برای کاهش مشکلات انجام شود