بهره برداری از هتل بین‌المللی خلیج فارس در غرب بندرعباس
  • فرهنگی

  • اسفند 27، 1399 - 09:06


مدیر هتل بین المللی خلیج فارس از افتتاح و بهره برداری از فاز نخست این هتل در غرب بندرعباس خبر داد.

مدیر هتل بین المللی خلیج فارس از افتتاح و بهره برداری از فاز نخست این هتل در غرب بندرعباس خبر داد.
مدیر عامل شرکتطوفان صنعت اسپادانا و پیمانکار بهره بردار هتل بین المللی خلیج فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه دریای اندیشه با اشاره به مشخصات فیزیکی هتل اظهار کرد: هتل بین المللی خلیج فارس در سال 84 احداث شد و شرکت منطقه ویژه اقتصادی، بهره بردار و مالک اصلی این هتل است. 
بهنام رضایی گفت: تا اواخر سال 95، هتل فعال بود اما پس از آن به دلیل تخریب زیاد، هتل تعطیل شد و سال 97 به روند برگزاری مزایده جهت مرمت و بازسازی این هتل ورود کردیم. 
وی افزود: از تیرماه 98، کار بازسازی هتل با سرمایه گذاری بالغ بر 170 میلیارد ریال آغاز شد و در حال حاضر آماده بهره برداری و خدمات رسانی است.
بهره بردار هتل بین المللی خلیج فارس با بیان اینکه هتل بین المللی خلیج فارس با ظرفیت پذیرش میهمان تا 450 نفر در روز با 156 اتاق و سوئیت پذیرای میهمانانی باشد که به نحوی با صنایع غرب ارتباط کاری دارند، گفت:هتل بین المللی خلیج فارس مزیت‌های بسیاری برای شرکت های مستقر در غرب شهر بندرعباس دارد که مهمترین این مزیت‌ها، بعد مسافت و کاهش خطرات احتمالی هنگام تردد از جاده ترانزیتی است. 
رضایی ادامه داد: با احداث جاده ای که از فولاد هرمزگان و منطقه ویژه و سپس به سمت هتل ختم شده است، عملا مسافت طولانی حذف می‌شود و افراد با کمترین زمان و در فاصله زمانی 10 دقیقه در محل کارشان حضور می یابند.
وی تصریح کرد: طبق برنامه زمان بندی از قبل، مقرر شده بود مرداد ماه 99، هتل خلیج فارس به بهره برداری برسد اما شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه 98، سبب شد تا به امروز، به تاخیر بیفتد.
بهره بردار هتل بین المللی خلیج فارس با اشاره به  اینکه حتی به دلیل اعمال محدودیت های کرونایی، در جذب مشتری هم با مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: مسئولان استانی از قبیل استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع غرب مستقر در بندرعباس و همچنین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان می توانند با جذب گردشگران با رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی به رونق صنعت گردشگری و هتلداری کمک کنند و تعطیل کردن چنین مجموعه هایی، آخرین راهکار مقابله با شیوع ویروس کرونا نیست.
رضایی با بیان اینکه شرایط هتل های شهر بندرعباس با جزیره قشم کاملا متفاوت است، گفت: در بندرعباس با وجود گمرکات، کارخانجات فولاد و شرکت نفت و سوق دادن آنان به سمت و سوی هتل جهت بهره گیری از ظرفیت  آنها، این مجموعه ها ار ظرفیت اشغال بالایی برخوردار خواهند شد.
 راهکار تقویت جامعه هتلداری
وی در ادامه عنوان کرد: جامعه هتلداران همچون سایر مشاغل، نیازمند حمایت است و برای رونق این صنعت، کارهای بسیاری می توان انجام داد، شهر بندرعباس با دارا بودن این همه عظمت کاری، که بخش عظیمی از بودجه کشور از بندرعباس تامین می‌شود، تعداد هتل های این شهر در مقایسه با تردد بسیار زیاد مسافران در شهر بندرعباس بسیار اندک است از این رو در صورت ارائه خدمات خوب و سرویس دهی مناسب و حمایت ویژه از بخش گردشگری و هتلداری توسط ارگان های ذیربط از قبیل استانداری، فرمانداری، اداره کل میراث فرهنگی، قطعا برای استان و شهرستان، درآمد زایی بسیار بالایی خواهد داشت.
رضایی افزود: شرکت طوفان صنعت اسپادانا حدود 23 سال است که در زمینه های خدماتی، فعالیت دارد اما به مدت 10 سال است که به صورت تخصصی وارد مباحث خدماتی و اقامتی شده است و  پروژه های مختلفی با شرکت نفت و دانشگاه های معتبر کشور از جمله دانشگاه شهید بهشتی انجام داده است.
مدیرعامل شرکت طوفان صنعت اسپادانا گفت: بهره برداری و هدایت هتل شهید رجایی متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی استان به مدت پنج سال نیز از آخرین سوابق این شرکت در استان هرمزگان است.
بهره بردار هتل بین المللی خلیج فارس اظهار کرد: با مشاهده موقعیت خوب و فضای فیزیکی زیبا و باعظمت هتل خلیج فارس، جرقه ای به ذهنمان خطور کرد که چرا چنین مجموعه ای در جایی که مشتری دارد، خالی بماند، در آن شرایط، ریسک کردیم و هتل را به نقطه ای که هستیم رساندیم.
رضایی افزود: هتل بین المللی خلیج فارس قطعا آینده درخشانی خواهد داشت، درصورت ریشه کنی ویروس کرونا، حرف های زیادی برای گفتن داریم،  با قدرت می توانم بگویم که مجموعه هتل خلیج فارس یکی از زیباترین و مجهر ترین هتلهای موجود در استان هرمزگان است و برای هر طیف از جامعه مثل ورزشکاران، بانوان و ...، جذابیت‌های خاص خود را داراست و برنامه های این هتل قطعا منحصر به فرد بوده که سبب جذب هر بازدیدکننده و میهمانی به این مجموعه می شود.
وی با بیان اینکه در فاز نخست موفق شدیم بسیاری از این ها را وارد مدار کنیم ، خاطرنشان کرد: در فاز بعدی نیز با برنامه و طرحی که داریم بزرگترین مجموعه تفریحی و رفاهی در غرب بندرعباس در هتل بین المللی خلیج فارس ایجاد می کنیم.
بهره بردار هتل بین المللی خلیج فارس  در ادامه گفت: وجود زمین چمن مصنوعی، تنیس، فوتبال و والیبال ساحلی، سالن ماساژ، استخر، سونا، جکوزی از دیگر امکانات هتل بین المللی خلیج فارس است.
رضایی با تاکید بر این موضوع که هتل بین المللی خلیج فارس قطعا گزینه مناسبی برای میزبانی از تیم های شهرستانی جهت آماده سازی تیم ها است، گفت: باتوجه به نصب سیستم های تهویه و تعبیه مطبوع در مجموعه هتل خلیج فارس، صنایع آلاینده نمی توانند هیچ گونه آسیب به میهمانان حاضر در این  هتل بین المللی و تأثیر سوئی بر عملکرد این مجموعه داشته باشند.
وی همچنین در خصوص جذب نیروی کار بومی سخن گفت و بیان کرد: 95 درصد نیروهای جذب شده در هتل بین المللی خلیج فارس، بومی استان هرمزگان هستند و با افتتاح فاز دوم  در سال 1400، تعداد 70 نیروی شاغل در این مجموعه به 180 نفر افزایش خواهند یافت.
رضایی اظهار کرد: با فعالیت‌های هتل بین المللی خلیج فارس و جذب 95 درصدی نیروهای بومی، اشتغال زایی خوبی در استان هرمزگان صورت گرفته است از این رو می طلبد مسئولان استانی و مدیران صنایع مستقر غرب بندرعباس حمایت کنند تا این مجموعه با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بتواند روی پای خود بایستد.
وی در پایان گفت: خدمات هتل بین المللی خلیج فارس، اقامتی است و حمایت مسئولان و صنایع غرب بندرعباس می تواند بدین شکل باشد که با ارجاع مسافران و میهمانان شان به افزایش سطح اشغال هتل کمک کنند