بندرلنگه خموش ودست نخورده برروی نقشه هرمزگان مانده است
  • سرمقاله اختصاصی

  • فروردین 22، 1401 - 09:17


یکی از اولویت های ارتقای صنعت گردشگری بندرلنگه ؛ پروازهای فرودگاهی است .

فرودگاه بین المللی بندرلنگه این روزها حال خوشی ندارد و پروازها به موقع انجام نمی شود ؛ بندرلنگه هرروز پرواز داخلی وخارجی داشت اما اکنون در هفته ۳ پرواز صورت می گیرد.

 متاسفانه باید گفت برای بندرعباس وجزیزه کیش وقشم روزانه دهها پرواز وجوددارد، قرار نیست برای اینکه فرودگاه مرکز استان وجزیره کیش رونق پیدا کند وفرودگاه بندرلنگه‌ از رونق بیفتد.

اکنون برای بازی های جام جهانی  فوتبال در کیش هفته ی ۴۰۰ پرواز در دستور کار قرار دارد وچند هتل ۵ ستاره در دست احداث است اماشهربندرلنگه یک هتل درست وحسابی ندارد حتی جاده خوب هم ندارد چون استاندار نیست ودر ایام نوروز چقدر دراین مسیر جاده ها تلفات جانی  بجای گذاشته شد تاکی باید بندرلنگه از عمران وآبادانی به دور باشد ؟!

جاده بندرلنگه ،بستک ولارستان حدود ۱۳۰ کیلومتر احداث شده است، اگر در این مسیر فقط ۳ توئل احداث می شد این قدر دراین مسیر مردم جان خودرا به خاطر کم عرض بودند وخرابی آسفالت از دست نمی دادند به راستی چرا روی بندرلنگه حساب باز نمی شود این همه درآمد گمرکی واداره بنادر ودریانوردی چه می شود؟!

حداقل ۱۰در صد این همه درامد به خودبندرلنگه اختصاص داده می شد  ،قطعا  فردوگاه از حالت رکود در خواهد آمد وپرواز شب با چراغ باند وطول باند اضافه کرد تا هواپیمای بزرگتر بر روی باند نشست اما تا به امروز هر وعده ای که داده شده فقط در حد شعار بوده است وبندرلنگه خموش ودست نخورده برروی نقشه استان هرمزگان مانده است مسئولین استان وکشور به فریاد این شهر برسندودر های امید به روی  مردم این شهر تاریخی باز کنند همه در آمدهای کشور خرج مرکز استان وجزیره های کیش وقشم نشود ویا اینکه بندرلنگه مثل گذشته بندر آزاد اعلام کنند تا از حالت رکودوسکون که سایه انداخته خارج شود.