پشتيبان ماهيگيري پارس صدف يك
  • اجتماعی

  • مرداد 19، 1400 - 08:04


مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد:

به آب اندازی كشتي "پشتيبان ماهيگيري پارس صدف يك"  در آینده ای نزدیک

مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، نماینده سازمان شیلات ایران، معاون  شرکت ایزوایکو و بهره بردار پروژه ضمن بازدید از روند اتمام کار كشتي "پشتيبان ماهيگيري پارس صدف يك"  از به آب اندازی و بهره برداری از آن در آینده ای نزدیک در راستای ارتقای خدمات دهی به جامعه صیادی استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش دریای اندیشه، عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه این شناورها مایحتاج شناورهای صیادی بویژه شناورهای آب دور را در دریا تامین می کنند و در مقابل آبزیان صید شده  انها را دریافت و به ساحل  منتقل می کنند گفت : با استفاده از این شناورها راندمان صید شناورهای صیادی افزایش می آید و همچنین شاهد کاهش مدت زمان رفت و آمد و  کاهش هزینه های آن برای صیادان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این شناور ۶۴ متر طول و حدود ۱۲ متر عرض دارد تصریح کرد:  این شناور قابلیت نگهدای و حمل ۵۰۰ هزار لیتر سوخت، ۴۵۰ تن ماهی و محصولات صید شده و ۳۵۰ هزار لیتر آب را دارد.

دریایی گفت ، برخورداری از تونل انجماد با قابليت انجماد ۶۰ تن ماهي در دو شيفت شبانه روز در دماي منفی ۳۰ درجه سانتی گراد و  دو انبار نگهداری ماهي (هر انبار ۴۵۰ متر مكعب؛ ۲۲۵ تن ماهي منجمد مجموعاً ۹۰۰ متر مكعب؛ ۴۵۰ تن ماهي منجمد) در دماي منفی ۱۸ درجه سانتی گراد را از ویژگی های این شناور خواند.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۳۲ نفر بصورت مستقیم  با اجرای این پروژه گفت: اين شناور، به شناورهاي صيادي كه در فواصل دورتر از هزار مايلي از ساحل به صيادي فعاليت دارند(در خليج فارس،درياي عمان و  اقيانوس هند) خدمات ارائه خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه براي اولين بار طراحي اين شناور به صورت صد در صد در داخل كشور انجام شد و ساخت آن با همکاری شرکت های داخلی به ویژه شرکت ایزوایکو انجام شد و همچنین آزمایش مدل شناور توسط مراكز پژوهشي مهندسي و دانشگاهی کشور انجام و مورد محاسبه قرار گرفته است گفت: ضمن اینکه اكثر تجهيزات شناور از شركت هاي داخلي تأمين و سعي شده تا حد امكان از ظرفيت هاي داخل كشور استفاده شود ، به جرات ميتوان طراحي، ساخت و نصب سيستم سردخانه شناور را اولين تجربه صنايع داخلي در اين حوزه قلمداد كرد.

دریایی در پایان با بیان اینکه ارتقای خدمت رسانی به جامعه صیادی و همچنین جلب رضايت آنها از اهم دلایل اجرای این طرح بوده است عنوان کرد: امید است بهره برداري از اين شناور مورد استقبال صيادان قرار گیرد .