فرماندار رودان: بارندگی در رودان به ۴ هزار و ۱۲۱ واحد مسکونی خسارت وارد کرد
  • اجتماعی

  • دی 29، 1400 - 05:50


سرپرست فرمانداری رودان گفت:درجریان بارندگی روز گذشته تا کنون بیش از ۴هزارو۱۲۱واحد مسکونی دراین شهرستان دچار آسیب وخسارت شدند.

به گزارش دریای اندیشه به نقل از تابناک از رودان عبدالرضا سالاری فرماندار رودان  افزود: در پی بارندگی های اخیرعلاوه بر واحد های مسکونی به کشاورزی مخصوص مزارع صیفی و باغهای این شهرستان خسارتهای زیادی در شهرستان وارد کرده است.

وی ادامه داد: شدت بارشها از شب گذشته به اوج خود رسید واز سحرگاه امروز شاهد بارشهای شدیدوبی سابقه در شهرستان رودان  و بخش های مرکزی ، بیکاه ،جغین و سطح شهرشاهد بودیم.

سرپرست فرمانداری رودان عنوان کرد: در بخشهای مختلف شهری و روستایی بیش از ۵۷۴ منزل مسکونی تخریب و  بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی  دچار ابگرفتی  شده اند که این خانه های بخشی از آنها سقف وبخشی دیوار آنها تخریب شده است.

سالاری یاد آور شد: هم اکنون ۷۴ خانوار در مدارس  بخش  مرکزی ، بیکاه و جغین و سطح شهر اسکان اضطراری داده شده و این آمار رو به افزایش خواهد بود و بررسی ها برای آمار خسارات دقیق در حال انجام است.
وی تصریح کرد: اکثریت راههای ارتباطی برقرار است به جز راه ارتباطی روستای ماشنگی و ۱۲ روستاهای اطراف آن مسیرها به علت بارندگی مسدود شده که گروه های راهداری در حال بازگشایی این محورها تلاش مضاعفی دارند.
سالاری همچنین گفت: امداد رسانی توسط نیروهای سپاه و بسیج،هلال‌احمر،گروهای جهادی ، راهداری ، نیروی انتظامی و مردمی در حال انجام است.