فرماندارشهرستان خمیر: ایجاد کمپینگ گردشگری در بندرپل باعث اشتغالزایی خواهد شد
  • فرهنگی

  • آذر 12، 1399 - 08:52


فرماندار خمیر گفت :  شهرستان خمیر اماکن زیادی در حوزه تاریخی دارد که حفظ و نگهداری آن نیازمند توجه بیشتری است .
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از خمیر؛ میرهاشم خواستار فرماندار خمیر در بازدید میدانی از بادگیرهای شهر بندرپل و همچنین گمرک بندرخمیر که بصورت مشترک با حضور مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و مدیرکل گمرک باهنر انجام شد ، با اشاره به بادگیرهای شهر بندر پل اظهار کرد : بادگیر یکی از نمادهای بارز شهر بندرپل محسوب می شود که به این شهر جلوه ویژه ای بخشیده است .
وی افزود : تنوع بادگیرها ، از ویژگی های این آثار ارزشمند در شهر بندرپل محسوب می شود .

میرهاشم خواستار با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۴ بادگیر در شهر بندرپل وجود دارد ، اضافه کرد : در گذشته بادگیرهای زیادی در سطح شهر بندرپل وجود داشته اما بدلایل مختلف تعداد زیادی از آنها از بین رفته است.
وی در ادامه گفت : با توجه به اینکه بادگیرهای بندرپل هنوز ثبت ملی نشده در این بازدید مقرر شد شهرداری و شورای شهر بندرپل با همکاری میراث فرهنگی نسبت به شناسنامه دار کردن و ثبت این آثارها اقدام کنند .
فرماندار خمیر در ادامه با اشاره به ساختمان گمرک بندرخمیر به عنوان نماد تاریخی این شهر گفت : این ساختمان بدلیل قدمت و تاریخچه ای که دارد می توان جهت مقاصد گردشگری از آن استفاده کرد .
وی افزود : طی بازدید از گمرک بندر خمیر مقرر شد بازسازی این اماکن تاریخی با نظارت میراث فرهنگی انجام شود و پس از انتقال ساختمان اداری گمرک به مجتمع بندری ، با مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری از این ساختمان به عنوان موزه دریایی گمرک استفاده شود .
میرهاشم خواستار همچنین در خصوص ثبت بافت تاریخی بندر خمیر نیز گفت : مطالعات بافت تاریخی این شهر انجام شده و باید پروسه اداری جهت ثبت آن انجام شود .
عالی ترین مقام دولت در شهرستان خمیر در ادامه با اشاره به احداث کمپینگ گردشگری در مسیر اسکله بندرپل گفت : با توجه به حجم زیاد مسافر از اقصی نقاط کشور در این مسیر ، ایجاد کمپینگ گردشگری در این نقطه از شهر بندرپل می تواند علاوه بر توسعه ظرفیت های گردشگری ، باعث اشتغالزایی در بندرپل شود .
فرماندارخمیر افزود : قرار است شهرداری بندرپل برای ایجاد زیرساخت ها و توسعه گردشگری در این نقطه ، در چند فازطرح را آماده و به میراث فرهنگی و گردشگری ارایه کند .

انتهای پیام