فرمانده انتظامی استان هرمزگان: ۸۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق در قشم کشف شد
  • اقتصادی

  • اردیبهشت 11، 1401 - 06:32


فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: با تلاش پلیس امنیت اقتصادی قشم در بازرسی از یک انبار چهار هزارو ۶۵۳ دستگاه کولر اسپیلت قاچاق به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال کشف شد.

به گزارش دریای اندیشه از پایگاه خبری پلیس، سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی شهرستان قشم در ادامه طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز روز گذشته هنگام گشت زنی در یکی از روستاهای این شهرستان یک انبار و محل دپو کالای قاچاق را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی توضیح داد: ماموران پس از بررسی دقیق موضوع ضمن هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل اکیپی به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر چهار هزارو ۶۵۳ دستگاه انواع کولر اسپیلت قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش این محموله را بنا به نظر کارشناسان اقتصادی ۸۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه ۲ متهم شناسایی و احضار و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به این که قاچاق کالا موجب کندی چرخه اقتصاد و از بین رفتن تولیدات داخلی می شود، پلیس با جدیت و اقتدار با قاچاقچیان، قانون شکنان و مخلان نظم اقتصادی برابر قانون برخورد می کند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است