گام های بلند دولت برای خدمتی ماندگار
  • فرهنگی

  • مهر 19، 1399 - 11:40


چرخ‌های توسعه دولت تدبیر و امید این بار در استان‌های استان فارس ، خراسان جنوبی ، البرز ، کرمان ، اردبیل ، بوشهر ، همدان و هرمزگان به حرکت درآمد و بسیاری از اعضای کابینه و معاونان وزرا در برخی شهرستان‌ها حضور یافتند و ضمن افتتاح طرح ها از نزدیک در جریان مشکلات مناطق مربوطه قرار گرفتند.

 قطار توسعه در استان ها با وجود ویروس کرونا و موانع اقتصادی تحریم ها درسال جهش تولید همچنان ادامه دارد و این روند در مهر ماه  نیز  با افتتاح چندین  طرح‌ بزرگ در حوزه های عمرانی ، اقتصادی و صنعتی با حضور برخی اعضای هیات دولت و مسوولان عالی رتبه کشور در استان های مختلف  شتاب بیشتری به خود گرفت.

هر چند که کشور ما زیر سایه تحریم‌ها قرار دارد ولی تحرک دولت دوازدهم در حوزه عمرانی و اقتصادی همچنان ادامه دار است و در هفته‌ای که گذشت نیز همچون هفته ها و ماههای گذشته مسئولان و اعضای کابینه برای جنبش و تحرک بخش اقتصادی در بسیاری از شهرستانها حضور پیدا کردند و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند.

مسوولان در سفر به استان های مختلف و یا از طریق ویدئوکنفراس ضمن اینکه در جریان وضعیت استان به لحاظ طرح های در دست اجرا قرار گرفتند، از نقاط مختلف بازدید کرده و دستورات لازم را برای سرعت بخشیدن به روند عملیات اجرایی پروژه ها صادر کردند. 

تلاش دولتمردان در راستای توسعه شاخص های اقتصادی، رونق صنعت و معدن، تکمیل شبکه های ریلی، راه سازی و بزرگراه ها در نقاط مختلف کشور این روزها و با وجود اعمال تحریم به ثمره نشسته به گونه ای که با بهره مندی از این امکانات شاهد رشد و شکوفایی کشور در بخش های مختلف هستیم.

این دستاوردها و فعالیت ها که ثمره ماه ها و سال ها تلاش دولتمردان است اکنون به درختان تنومندی تبدیل شده که آحاد جامعه در نقاط مختلف کشور حتی در دورترین روستاها نیز از میوه به بارنشسته آنها بهره مند شده اند و خدمتی ماند گار برای دولت دوازدهم محسوب می شود.

دولت دوازدهم در کنار ارائه خدمات گسترده در استان ها ، مهمترین توجه خود را به رفع کاستی‌های زیرساختی، رونق تولید و رفع مشکلات معطوف کرده و موفقیت‌های خوبی نیز در این راستا بدست آورده است.

اقدامات عمرانی دولت در استان ها با وجود فشارها و جنگ اقتصادی دشمنان نه تنها روند کاهشی و رکود به خود نگرفته بلکه در بسیاری زمینه‌ها از جمله انجام زیرساخت‌های اقتصادی ، فعالیت شرکت های دانش بنیان و موفقیت های حاصله رو به افزایش بوده است.

بهره‌برداری از ۳۳هزار و ۲۶۲ طرح روستایی ‌و عشایری در کشور با دستور رییس جمهوری

بهره‌برداری از ۶هزار و ۷۵۰ طرح عمرانی و ۲۶ هزار و ۵۱۲ طرح اشتغال روستایی وعشایری در بیست‌وهفتمین هفته افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید»عصر دوشنبه (۱۴ مهرماه) با ارتباط تصویری حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری آغاز شد.

برای اجرای این ۳۳ هزار و ۲۶۲ طرح، ۱۳ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری این طرح‌ها، ۸۶ هزار و ۸۹۴ فرصت اشتغال پایدار مستقیم ایجاد شود.

در بیست‌وهفتمین هفته افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور، ۱۱۲ طرح عمران روستایی، ۹۱۳ طرح آموزشی، یک هزار و ۹۱۳ طرح ارتباطی، ۷۲ هزار و۲۸۲ طرح مسکن روستایی، ۳۱۳ طرح بهداشتی، ۶۲۵ طرح عشایری، ۲۹۲ طرح گازرسانی، ۱۵۰طرح برق رسانی، ۱۱۳ طرح ورزشی، ۶۷۴ طرح ورزشی و ۶۷۴ طرح راه روستایی، ۸۱۱ طرح هادی، ۸۳۰ طرح محرومیت زدایی و ۴ کتابخانه و مجتمع فرهنگی و بیش از ۲۶ هزار و ۵۰۰ اشتغال‌زایی با دستور رییس جمهوری به بهره برداری می‌رسد.

این طرح ها با همکاری وزارتخانه‌های تعاون، کارو رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، آموزش و پرورش،جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو و نهادهای کمیته امداد حضرت امام،ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان اجرا و به سرانجام رسید.

حسن روحانی رییس جمهوری در آیین افتتاح طرح‌های ملی در حوزه روستایی و عشایری گفت : خدمات به عشایر و روستاییان را تا پایان دولت ادامه می‌دهیم/ تحریم و بدگویی در کار ما تاثیر ندارد .

رییس جمهوری از روستاییان به عنوان تولیدگران بزرگ کشور یاد کرد و گفت: خدمت رسانی به روستاییان و عشایر را به عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی تا پایان کار دولت دوازدهم ادامه می‌دهیم.  

افتتاح ۲ هزار و۵۰۰ کیلومتر راه جدید روستایی کشور

همزمان با سراسر کشور با پیام ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری اسلامی ایران و در آیینی با حضور وزیر راه وشهرسازی با میزبانی شهرستان طالقان استان البرز ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه جدید روستایی کشور گشایش یافت.

بر این اساس رییس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۱۴ مهر ماه به  مناسبت روز ملی روستا و عشایر ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در مناطق روستایی و عشایری کشور افتتاح کرد.

طرح ملی ابرار (اقدام برای راه‌های اولیت‌دار روستایی) عنوان افتتاحیه های امروز است که از سال گذشته به عنوان طرح مهم دولت توسط سازمان راهداری درحال اجرا است و هدف آن رفع محرومیت در روستاهای کشور است و هفته گذشته نیز در استان تهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال، چندین پروژه افتتاح شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح پروژه های راه روستایی کشور که در شهرستان طالقان استان البرز برگزار شد، گفت : سال گذشته قول دادیم ۲ هزار کیلومتر راه روستایی را در کشور احداث و بهسازی کنیم که امروز این عدد را به ۲ هزار و۵۰۰ کیلومتر افزایش داده ایم. 

وی ادامه داد: از این میزان یک هزارو۱۰۰ کیلومتر راه جدید و یک هزارو ۴۰۰ کیلومتر آسفالت و بهسازی راه روستایی است .

اسلامی افزود: تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید سه هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دیگر در کشور احداث و بهسازی خواهیم کرد.

وزیر راه وشهرسازی بیان داشت : از ابتدای شروع فعالیت دولت تدبیر و امید تا پایان این دولت میزان راه های احداثی و بهسازی شده روستایی کشور به ۱۵ هزار کیلومتر راه خواهد رسید که رکورد کم سابقه ای در تاریخ کشور است.

افتتاح ۶۲۵ پروژه آبرسانی به محلات عشایری کشور و ۸۶۶ طرح روستایی

وزیر جهاد کشاورزی در آیین بهره‌برداری همزمان از ۶۲۵ پروژه آبرسانی به محلات عشایری کشور و ۸۶۶ طرح روستایی که به نمایندگی از این پروژه‌ها با افتتاح طرح آبرسانی پایدار به ۴۰ محله عشایری بمرود شهرستان زیرکوه از طریق ارتباط تصویری با رییس جمهوری برگزار شدگفت: امروز با افتتاح ۶۲۵ پروژه آبرسانی در کشور ۲۱ هزار خانوار عشایری به آب شرب سالم و پایدار دسترسی پیدا کردند که تا پایان دولت نیز ۲۰ هزار خانوار دیگر زیر پوشش قرار می‌گیرند.

کاظم خاوازی همچنین در این سفر از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی بازدید کرد.

ایجاد اشتغال و افزایش درآمد اقتصادی زودبازده، عمران و آبادانی روستاها و کاهش مهاجرت به شهر و آموزش و کمک به اشتغال مولد و پایدار مددجویان و خانواده‌های آنان از دیگر اهدافی است که برای این طرح ها در بیرجند پیش بینی شده است.

افتتاح ۹۱۳ پروژه مدرسه سازی در کشور

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در کرمان  همزمان با افتتاح ۹۱۳ پروژه با ۲ هزار و ۹۰۰ کلاس درس، ۴۲۰ هزار متر مربع مساحت و ۷۸ میلیارد تومان اعتبار با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری مورد بهره‌برداری قرار گرفت گفت که افتتاح طرح های مدرسه سازی در استان ها گامی مهم در راستای توسعه آموزش در مناطق روستایی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نوآموزان پیش دبستانی از ۸۹ هزار نفر به ۲۲۳ هزار نفر طی دولت های یازدهم و دوازدهم افزایش یافتند که این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت : آموزش و پرورش روز به روز بر ظرفیت های شبکه شاد می افزاید و موانع و مشکلات این شبکه آموزش مجازی را برطرف می کند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه راه اندازی شبکه شاد پاسخ به نیاز جدی آموزش دانش آموزان در شرایط شیوع ویروس کرونا است تصریح کرد: دانش آموزان مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند از طرق برنامه های آموزشی تلویزیون در ۲۰ ساعت و در مناطق کم جمعیت به صورت حضوری آموزش ها را فرا می گیرند. 

افتتاح ۱۰۶ هزار و ۲۹۴ واحد مسکن روستایی 

افتتاح ۱۰۶ هزار و ۲۹۴ واحد مسکن روستایی نیز طرحی دیگر بود که همزمان با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به صورت ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری بهره‌برداری شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این آیین که به صورت نمادین در روستای دارالامام همدان برگزار شد، گفت: برای این واحدهای مسکونی که شامل بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است ۲۹ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

علیرضا تابش اظهار داشت: همچنین ۸۱۱ طرح هادی که در روستاهای کشور با ۲ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده نیز به طور همزمان بهره برداری می شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از بهره برداری ۱۱۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال در سراسر کشور خبر داد.