گفت و گو با نویسنده کتاب نوآوری سنجی و از کارکنان شرکت گاز هرمزگان
  • فرهنگی

  • فروردین 16، 1400 - 09:26


ارایه الگوهای نوآوری سنجی سازمانی از جمله اهداف تالیف این کتاب بوده است.

حمیدرضا ناصری، رئیس فناوری و اطلاعات شرکت گاز استان هرمزگان و یکی از دو نویسنده کتاب نوآوری سنجی در گفتگو با کارشناس روابط عمومی این شرکت، به تشریح اهداف و روند تالیف این کتاب، اظهار داشت: ارایه الگوهای نوآوری سنجی سازمانی از جمله اهداف تالیف این کتاب بوده است. 

کتاب نوآوری سنجی توسط  حمیدرضا ناصری، رئیس فناوری و اطلاعات شرکت گاز استان هرمزگان و احمد روحانی تألیف و توسط انتشارات انتخاب تهران به چاپ رسیده است.

ناصری، یکی از دو نویسنده کتاب نوآوری سنجی هدفشان از تألیف این کتاب را پوشش بخشی از خلاء مطالعاتی موجود در  حوزه ستجش بلوغ نوآوری در سازمان های اداری عنوان کر د و تصریح کرد:  برای پوشش بخشی از این خلاء، مطالعاتی چندین ماهه انجام شد که حاصل آن کتاب حاضر با بهره گیری از منابع معتبر خارجی و داخلی است.

رئیس فناوری و اطلاعات شرکت کاز استان هرمزگان، سپس به هدف دیگر خود در خصوص چاپ این کتاب اشاره کرد و گفت: امروز و باتوجه به این که در آستانه ورود به انقلاب صنعتی پنجم قرار داریم، موضوع نوآوری و نقش آن در سازمان ها، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

 نویسنده کتاب نوآوری سنجی،افزود: به جرأت می توان گفت که نوآوری به عنوان یکی از مهم ترین محرکه های رشد و توسعه در سازمان ها، نقش مهمی در پیدایش تکنولوژی نوظهوری چون انقلاب پنجم صنعتی مانند پردازش کوانتومی، یادگیری عمیق و  اینترنت اشیاء  و هم چنین بهبود سبک زندگی، مهیا می کند تا جایی که که اخیراً،  سازمان بین المللی یونسکو، در بخشی از تعریف جدید خود از "سواد،"« به توانایی در ایجاد و مدیریت تغییرات اشاره کرده است.»

وی  اظهار امیدواری کرد : که با چاپ و نشر این کتاب بتواند در عرصه جهاد علمی قدم کوچی برداشته باشد و این کتاب، چراغ راه و الگویی برای رشد و شکوفایی سازمان ها و به تبع آن، مردم سرزمینمان ایران بشود و به نوعی ادامه دهنده راه شهدا و به خصوص برادر شهید خود، باشد که در سال 61 و در عرصه جهاد و جنگ نابرابر با دشمن بدخیم، به مقام رفیع شهادت نایل شد.

در ادامه رئیس فناوری و اطلاعات شرکت گاز استان هرمزگان از همکار  تلاشگرشان  در واحد امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت، فریبرز هاشمی پور، جهت طراحی طرح روی جلد این کتاب نیز  صمیمانه تشکر کرد.

گفتنی است کتاب نوآوری سنجی را که ورق زنیم؛ شامل 9 فصل بوده؛در چهار فصل اول آن به مفاهیم پایه، مدل و رویکرد مختلف نوآوری پرداخته شده و در فصل پنجم الگوهای مختلف نوآوری سنجی مورد بحث و تفضیل قرارگرفته و در فصول شش الی هشت، به الگوی مورد استفاده جهت نوآوری سنجی در برخی کشورهای خارجی چون انگلیس، ترکیه و سپس ایران پرداخته شده و در فصل آخر نیز  به موضوع هماهنگی نهادی، بایسته اساسی پیمایش نوآوری  پرداخته شده است و جهت مشاهده نام این کتاب  در سایت نشر انتخاب و قیمت آن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
http://nashreentekhab.ir/

شایان ذکر است چند نسخه از کتاب فوق نیز  در واحد روابط عمومی شرکت گاز استان هرمزگان موجود است که همکاران می توانند جهت مطالعه این کتاب به این واحد مراجعه نمایند.