غدیر ثمر نهایی رسالت را به بار نشاند
  • فرهنگی

  • تیر 28، 1401 - 05:42


کارشناس دینی هرمزگان تاکید کرد؛
غدیر ثمر نهایی رسالت را به بار نشاند


حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر لزوم تبیین واقعه غدیرخم و مسئله ولایت برای مردم گفت: غدیر، صفحه جدیدی از تاریخ گشود که در آن ثمر نهایی رسالت به بار نشست و با معرفی علی(ع) به جانشینی رسول اکرم(ص) فصل جدیدی از دفتر زندگی بشر رقم خورد. 
به گزارش دریای اندیشه، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به اهمیت غدیر خم: اظهار کرد: اهمیت غدیر برای شیعیان بدان سبب است که رسول الله (ص) در آنجا امیرالمؤمنین علی (ع) را به ولایت و خلافت منصوب کرد. ما باید در این ایام، واقعه غدیر خم و مسئله ولایت را برای مردم تبیین کنیم تا این انحراف تاریخی که در جهان اسلام اتفاق افتاده برای مسلمانان روشن شود.
وی با بیان اینکه عید غدیر یکی از بزرگ ترین اعیاد شیعیان است، افزود: آگاهی مسلمانان موجب وحدت، همدلی و انسجام شده و در نتیجه این وحدت امت اسلامی نابودی کفر وشکست امپراطوری قدرتمند آمریکای جنایتکارو از هم گسستن قدرت کشور های اروپایی و دشمنان اسلام را رقم خواهد زد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در اهمیت این روز و این عمل رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم همین بس که خداوند متعال در قرآن می‌ ‌فرماید: «ای پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کامل (به مردم) برسان! و اگر نکنی، رسالت او را انجام نداده ‌ای! خداوند تو را از(خطرات احتمالی) مردم، نگاه می‌ دارد؛ و خداوند، جمعیّت کافران (لجوج) را هدایت نمی ‌کند.
حجت الاسلام انصاری راد اضافه کرد: خدا در هیچ کجا به اندازه غدیر اهمیت به خرج نداده است و از این رو پیامبر را در حجه‌الوداع مأمور کرد، حاجیانی که جلو افتاده بودند را برگرداند و حاجیانی که نرسیده بودند، برسند تا ایشان در جمع همه حاجیان که سفیران کشورهای اسلامی بودند، ولایت امیرالمومنین (ع) را تبلیغ کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن غدیر به این است که مردم قدر غدیر را بشناسند ، افزود: مسلمانان متعهد صدر اسلام، تا آخرین نفس از غدیر دفاع کردند و در راه احیای آن، جان دادند که می توان گفت اولین شهید ولایت، مقدس ترین انسان روی زمین پس از پیامبر(ص) و علی(ع) یعنی حضرت زهرا (س) است.
حجت الاسلام انصاری راد در پایان اذعان داشت: غدیر، ورق جدیدی از تاریخ گشود که در آن میوه و عصاره و ثمر نهایی رسالت به بار نشست و با معرفی علی(ع) به جانشینی و وصایت رسول اکرم(ص) فصل جدیدی از دفتر زندگی بشر رقم خورد.