جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان خمیر برگزار شد
  • اجتماعی

  • دی 27، 1400 - 06:34


مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خمیر در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان خمیر که در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: ایجاد انگیزه و ترغیب در بین بی‌سوادان، کم‌سوادان و همچنین شناسایی و جذب افراد بی‌سواد جهت ارتقای سطح فرهنگ شهرستان امری ضروری است.

به گزارش دریای اندیشه دکتر علی یگانه افزود: شناسایی بی‌سوادان قدم اول در ریشه‌کنی بی‌سوادی شهرستان است و استفاده از ظرفیت شوراها و معتمدین محلی می‌تواند در این زمینه کمک‌رسان آموزش‌وپرورش باشد.

مدیر آموزش پرورش بندر خمیر تصریح نمود: حجم تعیین‌شده از سوی اداره کل در سال تحصیلی جاری برای دوره‌های سوادآموزی 100 نفر، دوره تحکیم 200 نفر، و دوره انتقال 70 نفر ابلاغ شده است که به ترتیب 43 نفر، 172 نفر و 62 نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

گفتنی است محدوده سنی برای آموزش سواد آموزان 10 تا 49 سال است.

به گفته‌ی مدیر آموزش‌وپرورش بندر خمیر بر اساس آخرین سرشماری‌های رسمی شهرستان خمیر دارای نرخ سواد 9/94 بوده است که با تلاش آموزش‌دهندگان این درصد رشد داشته است.

در این جلسه مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خمیر درباره حاشیه‌نشینان شهرک راه ایمان در بندر خمیر نیز توضیح داد و گفت: جابجایی اهالی این شهرک قبل از پایان سال تحصیلی یکی از مواردی است که آموزش دانش آموزان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی خواستار همراهی معتمدین محلی و روحانیون جهت رفع این مشکل شد.

در این جلسه فرزاد دهقانی معاون فرماندار، محمد نور ساحلی زادگان رئیس شورای شهر خمیر و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند و موارد دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.