حمل و نقل بار درون شهری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شد
  • اجتماعی

  • دی 28، 1400 - 10:14


رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار ومسافر شهرداری بندرعباس اعلام کرد:
 حمل و نقل بار درون شهری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شد

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بارومسافر شهرداری بندرعباس اعلام کرد:حسب بند 13 از بخش ب ماده 9 ،قانون مالیات بر ارزش
 افزوده مصوب خرداد 1400 که در تیرماه سال جاری نیز ابلاغ گردیده است ،کلیه خدمات حمل و نقل بار درون شهری معاف از مالیات بر ارزش افزوده می باشند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس،عمار زاهدی با بیان اینکه طبق قوانین مصوب گذشته،خدمات مسافری شامل این قانون بوده است،اظهار کرد: مطابق قانون مصوب جدید که از دیماه 1400 لازم الاجرامی باشد، خدمات حمل و نقل بار نیز مشمول این معافیت خواهد بود.

 این مقام مسئول در این ارتباط افزود: پیرو این قانون،تمامی مشمولین طرح ساماندهی حمل بار درون شهری که مجوزهای مربوطه،از جمله پروانه بهره برداری شرکت های حمل و نقلی،پروانه فعالیت و اشتغال برای ناوگان و رانندگان از شهرداری اخذ نموده اند و فرآیندهای حمل و نقل و جابه جایی بار راطبق مستندات و قراردادهای حمل،ثبت نمایند از این قانون بهره مند خواهند شد.

 زاهدی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به رویکرد این قانون مبنی بر مانع زدایی از فعالیت های مرتبط با حمل و نقل بار وکالا از کلیه فعالین این حوزه تقاضا می شود به منظور بهره مندی از مزایای معافیت های قانونی اعمال شده،نسبت به اخذ مجوزهای لازم و همچنین فعالیت در چارچوب مقررات اقدام نمایند.