همزمان با پنجم آذر روز بسیج مستضعفین ؛ ساخت مسکن سیل‌زدگان زاج و داربست سیریک آغاز شد
  • فرهنگی

  • آذر 08، 1399 - 14:53


# سپاه یک سیل بند در ورودی شهرک می‌سازد

# برای ساخت هر واحد مسکونی ۸۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می گردد.

همزمان با پنجم آذر، روز بسیج مستضعفین، عملیات اجرایی شهرک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای ساکنان سیل زده زاج و داربست آغاز شد.

آئین عملیات ساخت این شهرک با حضور استاندار هرمزگان،سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه ،عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس،جمالدینی فرماندار شهرستان سیریک ، امام جمعه شهرستان سیریک و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و خیرین و مردم برگزار شد.

به گزارش دریای اندیشه ؛ استاندار هرمزگان در این مراسم با تأکید بر بکارگیری و سازماندهی همه ابزار‌های موجود به منظور اتمام عملیات ساخت شهرک مسکونی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در روستاهای زاج و داربست، گفت: این شهرک مسکونی حداکثر طی مدت زمان شش ماه باید به بهره برداری برسد.

همتی با اشاره به اینکه جابجایی این روستا نیازمند ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور فراهم آوری زیرساخت‌های جدید برای ساکنان این روستاها بود، گفت: تثبیت جمعیت در روستا برای ما بسیار حائز اهمیت است و بسیار خرسندم که با در کنار هم قرار گرفتن همه استعداد‌های استان، عملیات اجرایی شهرک سردار حاج قاسم سلیمانی در چنین روزی و همزمان با روز بسیج مستضعفین آغاز شد.

همتی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان باید تلاش کند حداکثر طی مدت شش ماه و با سازماندهی همه عوامل از جمله بهره گیری از مشارکت مردم روستاهای زاج و داربست، ساخت این شهرک را به اتمام برساند.

همتی با اشاره به مشکلات جابجایی روستاهای زاج و داربست و عوامل فنی تأخیر در جابجایی این روستاها افزود: جابجایی یک روستا چندان ساده نیست و باید همه موارد فنی و مسائل پیرامون آن از جمله زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی، امنیتی در این خصوص لحاظ شود.

همتی با قدردانی از نیروی دریایی سپاه، ارتش و هلال احمر به منظور خدمات رسانی به سیل زدگان در اواخر سال گذشته، گفت: طی سیل زمستان پارسال، خانه‌های مردم روستاهای زاج و داربست آسیبی ندید، اما جاده دسترسی به این روستاها مسدود شد که قرار بود ابتدا مسیر دسترسی به این روستا هابازگشایی شود، اما پس از برگزاری جلسات متعدد و قول مساعد نیروی دریایی سپاه به منظور احداث دایک (سیل بند) در مسیر این روستاها که طبق نظرات فنی و کارشناسی خطراتی را در آینده برای این روستاها به همراه داشت، شورای برنامه ریزی استان جایجایی آن را به مکان فعلی تصویب کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت: این شهرک مسکونی با همکاری استانداری، بنیاد مسکن و معاونت مهندسی نیروی دریایی سپاه ساخته می‌شود.

سردار تنگسیری افزود: همچنین سپاه یک سیل بند با رعایت نکات فنی در ورودی شهرک می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: در رسیدگی به سیل زدگان گروه‌های جهادی، خیران و دستگاه‌های مسئول همه پای کار بودندو این می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق کشور شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: خیران با مشارکت خود به ساخت این شهرک سرعت دادند و از همه آنها تشکر می کنم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان هم گفت: این شهرک در زمینی به مساخت ۲۵ هکتار آماده سازی شده است و حدود ۲۰۵ قطعه مسکونی با تمام کاربری‌ها در نظر گرفته شده است.

شهریار نوری زاده افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی تا سقف ۸۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود و در مدت زمان ۶ ماه این واحد‌ها را به بهره برداری می‌رسند.

سیل زدگان زاج و داربست در دیماه پارسال در محل فعلی شهرک در کمپ موقت ساکن شده اند.

این روستاها در مرز شهرستان‌های بشاگرد و سیریک استان هرمزگان واقع است.

گزارش : مهرداد احمدی